Timo Glock 1982. március 18-án született a németországi Lindenfelsben.2004-ben szerepelt először a Forma1-ben a Jordan csapatnál. 2007-ben a GP2bajnoka, 2008-tól a ToyotaForma1-es csapatának versenyzője. A csapat kiszállása után 2010-ben és 2011-ben aVirginRacing csapatánál versenyezett. 2013 óta a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) a BMW csapatánál versenyez. BarátnőjeIsabell Reis, kisfia, Mika 2013-ban született.
+Bahrein : >>Két hét után újra felbőgnek a motorok, irány Bahrein!
>>Két hét után újra felbőgnek a motorok, irány Bahrein!
Axi (forrás: www.f1hirek.hu) 2008.04.02. 17:26
Április első hétvégéjén a napfényes Bahreinbe utazik a Forma-1-es mezőny, ahol ötödik alkalommal rendeznek futamot. Az eddig látottak alapján nehéz megjósolni, hogy mi is várható, hiszen a két topcsapat meccse két nagydíj után döntetlenre áll, kettejük életét egy csapat tudja megkeseríteni, az utánuk következők küzdelme pedig rendkívül kiélezett.
Két hetet kellett várni arra, hogy újra felbőgjenek a motorok. A sivatagi pályán, várhatóan napos, rendkívül meleg időben az első kettőhöz hasonlóan pedig remélhetőleg izgalmas futamban lesz részünk.
A pálya
A Forma-1-es mezőny 2004-ben utazott először a Közel-Keletre, ahol egy teljesen új pálya állt a csapatok rendelkezésére, az egyik, ha nem a legmodernebb létesítmény az összes közül. Hozzátartozik azonban a történethez az is, hogy az első futamon nem volt teljesen kész a komplexum, ami miatt a szervezők azt kérték Bernie Ecclestone-tól, hogy az eredeti időpont helyett inkább 2005-ben debütálhassanak. A Forma-1 nagyura azonban elutasította a megkeresést, mert versenyzésre alkalmasnak találta az aszfaltcsíkot. A hivatalos nevén Bahrain International Circuit Szahírban található, nagyjából harminc kilométerre a fővárostól, Manamától. Kezdetben attól tartottak, hogy a sivatag közepén felépített aszfaltcsíkon sok problémát okoz majd a pályára kerülő homok, a szervezők azonban mindenkit biztosítottak afelől, hogy az aszfaltcsík környékét beültetik bokrokkal, hogy felfogják a zavaró tényezőt. Idén azonban valószínűleg ismét előkerül ez a kérdés, hiszen a kipörgésgátló és egyéb, vezetést segítő elektronika nélkül is az átlagnál több kicsúszást láthatunk, utóbbira a poros aszfaltcsíkon pedig még több esély van.
A szahíri pálya tizenöt kanyarból áll, amelyekből kilenc jobbos, és hat balos ív, és négy hosszabb egyenesen tesztelhetik a pilóták a versenygépek végsebességét. A célegyenes valamivel több mint egy kilométer hosszú (1090 m), és a végén 300 km/h sebességet érhetnek el a pilóták.
A pilótáknak 57 kör áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy eldöntsék, ki álljon fel a dobogó legfelső fokára. A formula1.com szerint a hivatalos pályacsúcsot Michael Schumacher tartja, aki a 2004-es versenyen futott 1:30.252-es időt, bár ezt az eredményt a Ferrari mostani pilótái a februári bahreini teszten nem hivatalosan megdöntötték.
Négy év alatt két csapat osztozott a győzelmeken
A 2004-es első versenyen egyébként a Ferrarik domináltak, Michael Schumachert és Rubens Barrichellót nem lehetett megverni sem a kvalifikáción, sem pedig a versenyen. A futamot végül a hétszeres világbajnok nyerte, ám mindössze 1,3 másodperccel intették le hamarabb márkatársánál.
Alonso 2005-ben és 2006-ban is Schumacher előtt
A második, itt rendezett nagydíj a Renault és Fernando Alonso sikerével zárult, aki 2006-ban is ismételni tudott, amikor a bahreini verseny volt a szezonnyitó. Utóbbi futam eseményeihez tartozik az is, hogy itt debütált Nico Rosberg a Williamsszel, aki a hetedik helyen végzett, de övé lett a verseny leggyorsabb köre is.
A tavalyi küzdelem újra Ferrari-sikert hozott, Felipe Massa ugyanis rajt-cél győzelmet aratott Szahírban, ami azt jelenti, hogy az olasz gárda és a Renault két-két első hellyel a legeredményesebb ezen a helyszínen, míg a versenyzők között Alonsoé a csúcs, aki az idei évtől újra a francia alakulatnál vezet. 2008-ban a Renault valószínűleg nem gyarapítja győzelmei számát az aszfaltcsíkon, vagyis vagy a Ferrari kerül az abszolút lista élére, vagy pedig egy újabb csapat iratkozik fel az itteni nyertesek sorába.
A 2007-es Bahreini Nagydíj a Ferrari és Massa győzelmével zárult
A tavalyi dobogósok
Mielőtt azonban továbbmennénk, elevenítsük fel, hogy mi is történt az előző esztendőben, amikor ugyancsak a harmadik állomás volt Bahrein a versenynaptárban, ahol a sivatagban 30 fokos meleg fogadta a pilótákat. A kvalifikáción Massa volt a leggyorsabb, a második a mclarenes Lewis Hamilton, a harmadik pedig a szintén ferraris Kimi Räikkönen lett. A vasárnapi rajt aztán ismét a Ferrari braziljának sikerült a legjobban, így Hamilton előtt ő fordulhatott el elsőként a célegyenes végén, míg Alonso egy helyet előrejött, vagyis megelőzte Räikkönent.
A startra nem mindegyik sofőr emlékszik szívesen, hiszen a futam elején rögvest be kellett küldeni a pályára a biztonsági autót, miután Jenson Button Hondája keresztbefordult az aszfaltcsíkon, illetve Adrian Sutil a Spykerrel belerohant Scott Speed (Toro Rosso) autójába. Sutil azonban két versenytársával ellentétben folytathatta a küzdelmet. Az élen haladók közül eközben Räikkönen szorgosan támadta Alonsót, ám a finn csak a bokszkiállások során tudta megelőzni a spanyol pilótát, utóbbi ráadásul csak az ötödik pozícióba tudott visszajönni, miközben Massa magabiztosan haladt első 2007-es győzelme felé.
A két Red Bull Racing versenyző, David Coulthard és Mark Webber pontszerző helyeken köröztek, ám néhány kör eltéréssel, nem sokkal a futam vége előtt mindkét versenygép megadta magát. Mellettük még a két Toro Rosso és a Super Agurik, illetve Button estek ki. Massa végül megszerezte első bahreini győzelmét, mögötte Hamiltont és Räikkönent intették le.