Timo Glock 1982. március 18-án született a németországi Lindenfelsben.2004-ben szerepelt először a Forma1-ben a Jordan csapatnál. 2007-ben a GP2bajnoka, 2008-tól a ToyotaForma1-es csapatának versenyzője. A csapat kiszállása után 2010-ben és 2011-ben aVirginRacing csapatánál versenyezett. 2013 óta a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) a BMW csapatánál versenyez. BarátnőjeIsabell Reis, kisfia, Mika 2013-ban született.
2009. futamok : >>Melbourne a pilóta szemével - Timo Glock rovata
>>Melbourne a pilóta szemével - Timo Glock rovata
Axi (forrás: www.f1hirek.hu) 2009.04.17. 18:58
A 2009-es szezonban a Toyota pilótája, Timo Glock lesz az, aki bemutatja nekünk a versenynaptárban található pályákat, ezúttal a szezonnyitó helyszínét, a melbourne-i ringet. A német tavaly óriási balesetet szenvedett a versenyen, így élénken él benne, hogy mire kell figyelni az aszfaltcsík egyes pontjain.
"Óriási lesz az izgalom idén a kvalifikáció előtt, mert csak akkor derül fény az új kinézetű autók valódi tempójára. A téli teszteken egyik csapat sem mutatta meg igazából magát, de Melbourne-ben mindenki maximalizálni fogja azt, ami a rendelkezésére áll. Azzal, hogy idéntől tilos a szezon közbeni tesztelés, az autók relatív teljesítménye még nagyobb jelentőséggel bír majd, mert kevesebb fejlesztési lehetőség lesz a versenyek között. Ennek eredményeként szerintem mindenki eléggé ideges.
Az Albert Park főképp közutakból áll, ezért a felülete mindig csúszós és poros a hétvége elején. Az aszfalt gyorsan felgumizódik, ezért általában a köridők két-három másodpercet javulnak a hétvége során. Csak néhány ponton érdemes változtatni az autó beállításán, amíg a pálya felülete meg nem állapodik, mert ha másképp teszel, akkor nem fogod tudni, hogy vajon a pálya vagy a gép miatt érzel különbséget. Van néhány kifejezetten trükkös kanyar az aszfaltcsíkon, ezért fegyelmezettnek kell lenned a pilótafülkében, hogy jó köridőt fuss. Az utolsó szektorban könnyű tönkretenni egy jó kört, mert az utolsó pár kanyar egymáshoz kapcsolódik. Ha hibázol az utolsó előtti kanyarban, akkor azért keményen megfizetsz az utolsónál, és ez hatással van a célegyenesben lévő sebességedre is. Melbourne egyet jelent a versenyzéssel. A rajtrácson mindenki ki van éhezve a versenyzésre, és a szokásosnál hosszabb téli szünetet követően már nagyon várjuk, hogy kialudjanak a lámpák vasárnap délután. Azzal, hogy a verseny egy kicsit később kezdődik, mint tavaly, a felkészülés hosszú lesz, de megéri a várakozás. Ausztrália évek óta a legjobban várt szezonnyitó."
Körről körre Timo Glockkal:
1-es kanyar: Negyedik fokozat, 124 km/h-s sebesség
"Nagy tempóval (190 km/ó) közelítünk ide, és kissé lejtős, ezért fontos, hogy megfelelően fékezzünk. A fékezési zóna hepehupás, így könnyen blokkolnak a kerekek és könnyű túlrepülni a kanyaron."
3-as kanyar: Kettes fokozat, 66 km/h-s sebesség
"Ha megfelelően jössz ki a kettes kanyarból, akkor ez egy jó előzési pont. A kanyar a köridő miatt is fontos, és befolyásolja a négyes kanyar sebességét is."
9-es kanyar: Hármas fokozta, 90 km/h-s sebesség
"Elég nagy sebességgel közelítünk ehhez a ponthoz, valóban használjuk a belül lévő rázóköveket, és a kijáratot a hétvége korai szakaszában, mielőtt felgumizódna az aszfalt. Ezek a rázókövek elég csúszósak lehetnek, ezért óvatosnak kell lenni."
11-es és 12-es kanyar: Negyedik fokozat, 154 km/h-s sebesség
"Ez egy elég gyors sikán, több mint 150 kilométer per órás sebességgel vesszük be. Tavaly a 12-es kanyar kijáratánál szenvedtem balesetet, ami kellemetlen volt ahhoz képest, hogy milyen jól alakult a Toyotánál való debütálás, addig a pontig!"
13-as kanyar: Hármas fokozat, 89 km/h-s sebesség
"Ez egy kilencven fokos jobbos, amelyen hüvelyknyi pontossággal kell áthaladni. Könnyű túl keményen nyomni ebben a kanyarban, ezért nagyon fegyelmezettnek kell lenni a kormány mögött."
16-os kanyar: Kettes fokozat, 85 km/h-s sebesség
"Amikor ide befordulunk, nem látjuk a kanyar kijáratát, ezért magabiztosnak kell nyomni a gázt, amilyen korán csak lehet. Ez a kanyar nem gyors, de izgalmas, különösen a kvalifikáción."