Timo Glock 1982. mrcius 18-n szletett a nmetorszgi Lindenfelsben.2004-ben szerepelt elszr a Forma1-ben a Jordan csapatnl. 2007-ben a GP2bajnoka, 2008-tl a ToyotaForma1-es csapatnak versenyzje. A csapat kiszllsa utn 2010-ben s 2011-ben aVirginRacing csapatnl versenyezett. 2013 ta a Nmet Traaut Bajnoksgban (DTM) a BMW csapatnl versenyez. BartnjeIsabell Reis, kisfia, Mika 2013-ban szletett.
2009. futamok : >>Melbourne a pilta szemvel - Timo Glock rovata
>>Melbourne a pilta szemvel - Timo Glock rovata
Axi (forrs: www.f1hirek.hu) 2009.04.17. 18:58
A 2009-es szezonban a Toyota piltja, Timo Glock lesz az, aki bemutatja neknk a versenynaptrban tallhat plykat, ezttal a szezonnyit helysznt, a melbourne-i ringet. A nmet tavaly risi balesetet szenvedett a versenyen, gy lnken l benne, hogy mire kell figyelni az aszfaltcsk egyes pontjain.
"risi lesz az izgalom idn a kvalifikci eltt, mert csak akkor derl fny az j kinzet autk valdi tempjra. A tli teszteken egyik csapat sem mutatta meg igazbl magt, de Melbourne-ben mindenki maximalizlni fogja azt, ami a rendelkezsre ll. Azzal, hogy idntl tilos a szezon kzbeni tesztels, az autk relatv teljestmnye mg nagyobb jelentsggel br majd, mert kevesebb fejlesztsi lehetsg lesz a versenyek kztt. Ennek eredmnyeknt szerintem mindenki elgg ideges.
Az Albert Park fkpp kzutakbl ll, ezrt a fellete mindig csszs s poros a htvge elejn. Az aszfalt gyorsan felgumizdik, ezrt ltalban a kridk kt-hrom msodpercet javulnak a htvge sorn. Csak nhny ponton rdemes vltoztatni az aut belltsn, amg a plya fellete meg nem llapodik, mert ha mskpp teszel, akkor nem fogod tudni, hogy vajon a plya vagy a gp miatt rzel klnbsget. Van nhny kifejezetten trkks kanyar az aszfaltcskon, ezrt fegyelmezettnek kell lenned a piltaflkben, hogy j kridt fuss. Az utols szektorban knny tnkretenni egy j krt, mert az utols pr kanyar egymshoz kapcsoldik. Ha hibzol az utols eltti kanyarban, akkor azrt kemnyen megfizetsz az utolsnl, s ez hatssal van a clegyenesben lv sebessgedre is. Melbourne egyet jelent a versenyzssel. A rajtrcson mindenki ki van hezve a versenyzsre, s a szoksosnl hosszabb tli sznetet kveten mr nagyon vrjuk, hogy kialudjanak a lmpk vasrnap dlutn. Azzal, hogy a verseny egy kicsit ksbb kezddik, mint tavaly, a felkszls hossz lesz, de megri a vrakozs. Ausztrlia vek ta a legjobban vrt szezonnyit."
Krrl krre Timo Glockkal:
1-es kanyar: Negyedik fokozat, 124 km/h-s sebessg
"Nagy tempval (190 km/) kzeltnk ide, s kiss lejts, ezrt fontos, hogy megfelelen fkezznk. A fkezsi zna hepehups, gy knnyen blokkolnak a kerekek s knny tlreplni a kanyaron."
3-as kanyar: Kettes fokozat, 66 km/h-s sebessg
"Ha megfelelen jssz ki a kettes kanyarbl, akkor ez egy j elzsi pont. A kanyar a krid miatt is fontos, s befolysolja a ngyes kanyar sebessgt is."
9-es kanyar: Hrmas fokozta, 90 km/h-s sebessg
"Elg nagy sebessggel kzeltnk ehhez a ponthoz, valban hasznljuk a bell lv rzkveket, s a kijratot a htvge korai szakaszban, mieltt felgumizdna az aszfalt. Ezek a rzkvek elg csszsak lehetnek, ezrt vatosnak kell lenni."
11-es s 12-es kanyar: Negyedik fokozat, 154 km/h-s sebessg
"Ez egy elg gyors sikn, tbb mint 150 kilomter per rs sebessggel vesszk be. Tavaly a 12-es kanyar kijratnl szenvedtem balesetet, ami kellemetlen volt ahhoz kpest, hogy milyen jl alakult a Toyotnl val debtls, addig a pontig!"
13-as kanyar: Hrmas fokozat, 89 km/h-s sebessg
"Ez egy kilencven fokos jobbos, amelyen hvelyknyi pontossggal kell thaladni. Knny tl kemnyen nyomni ebben a kanyarban, ezrt nagyon fegyelmezettnek kell lenni a kormny mgtt."
16-os kanyar: Kettes fokozat, 85 km/h-s sebessg
"Amikor ide befordulunk, nem ltjuk a kanyar kijratt, ezrt magabiztosnak kell nyomni a gzt, amilyen korn csak lehet. Ez a kanyar nem gyors, de izgalmas, klnsen a kvalifikcin."