Timo Glock 1982. március 18-án született a németországi Lindenfelsben.2004-ben szerepelt először a Forma1-ben a Jordan csapatnál. 2007-ben a GP2bajnoka, 2008-tól a ToyotaForma1-es csapatának versenyzője. A csapat kiszállása után 2010-ben és 2011-ben aVirginRacing csapatánál versenyezett. 2013 óta a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) a BMW csapatánál versenyez. BarátnőjeIsabell Reis, kisfia, Mika 2013-ban született.
2009. futamok : Sepang a pilóta szemével - Timo Glock rovata
Sepang a pilóta szemével - Timo Glock rovata
Axi (forrás: www.f1hirek.hu) 2009.04.17. 19:00
A Toyota pilótája, Timo Glock a Maláj Nagydíjnak otthont adó sepangi pályát sem mulasztotta el bemutatni, amelynek vonalvezetését nagyon kedveli. Malajziával kapcsolatban azonban a hőség és rendkívüli páratartalom volt az, amit kiemelt, az óriási forróság ugyanis az autót és a pilótákat is megviseli.
Amint tudtam, Kuala Lumpurba repültem a melbourne-i szezonnyitó után. A versenyek között csak egy hét van, és annyi időt akartam eltölteni az akklimatizálódással, amennyit csak tudtam, hogy megszokjam a malajziai hőséget és a páratartalmat. Egy pilóta és minden szerelő számára is kulcsfontosságú a túléléshez, hogy annyira folyadékot igyon, amennyit csak lehet a felkészüléstől a versenyig, mivel nagyon nagy a forróság a bokszutcában. Szerintem meg sem fog kottyanni három-négy liter egy nap.
A hőség megviseli az autókat és a gumikat is. Gyakran látni a versenygépek oldalszekrényein extra nyílásokat, hogy így segítsék a meleg levegő áramlását, és valóban nagyon ügyelnünk kell a hátsó gumikra, hogy ne melegedjenek túl. Ez jó kis kihívás lesz.
Ami a pálya vonalvezetését illeti, az elég élvezetes, mert érdekesen keverednek a kanyarok. Van egy pár hosszú és gyors kanyar is, ahol az autó aerodinamikáját és stabilitását teljesen le lehet tesztelni. Továbbá van néhány lassabb hajtűkanyar is, ahol a jó tapadás nagyon fontos. A pálya elég széles, ami lehetővé teszi a pilótáknak, hogy különböző íveken haladjanak, és előzésre is bátorít.
Ami Malajziát, mint országot illeti, sosem volt lehetőségem arra, hogy jobban megnézzem. Kuala Lumpurban ellátogattam a Petronas tornyokhoz pár évvel ezelőtt, de az ország más részeit is szeretném megnézni. Már meséltek nekem Malajzia mellett fekvő szigetekről, amely szépek, ezért talán ellátogathatok oda a harmadik, vagyis a kínai verseny előtt.
Ez az egyik legmelegebb nagydíj a versenynaptárban, ezért hamar oda kell menni akklimatizálódni, az autó karosszériáján nyílást kell kialakítani a hűtés miatt, és imádkozni kell azért, hogy folyadékellátó berendezés ne romoljon el.
Körről körre Timo Glockkal:
1-es kanyar: Második fokozat, 56 kilométer per órás sebesség "Nehéz ezt a kanyart megfékezni, a csúcspontig lassítod az autót. Jó előzési pont, de jó íven kell maradnod a kettes kanyar miatt, ahol könnyen kipöröghetnek a kerekek."
5-ös és 6-os kanyar: Ötödik fokozat, 166 kilométer per órás sebesség "Ez nagyon szép és nagyon gyors kombináció, egy bal jobbos ’s’, és a kvalifikáción teli gázzal ötödik fokozatban vesszük be a balost. Aztán lelassítjuk az autót éppen annyira, hogy beforduljunk a jobbosba. Jó móka."
7-es és 8-as kanyar: 125 kilométer per órás sebesség "Bár ez két különálló jobbos, egy kanyarként kezeljük őket, egy dupla csúcsponttal rendelkező kanyarként. A második belső csúcsot nehéz elérni, különösen ha az elsőt a legkisebb eltéréssel hagyod ki."
9-es kanyar: Második fokozat, 60 kilométer per órás sebesség "Elég keményen kell 180 kilométer per órás sebességről fékeznünk, hogy bevegyük ezt a kanyart. Vigyázunk a kijáratnál, ami trükkös, mert az egy meredek emelkedős szakasz, és kipöröghetnek a kerekek."
14-es kanyar: Második fokozat, 71 kilométer per órás sebesség "Ennek a kanyarnak a legkegyetlenebb része a kijárata, mivel a hosszú hátsó egyenes követi. Korán le akarod venni a lábad a gázról és ennek eredményeként néha túlkormányzottságot tapasztalsz."
15-ös kanyar: Második fokozat, 60 kilométer per órás sebesség "Talán ez a legjobb előzési pont, az ezt megelőző egyenes hosszú, és 190 kilométer per órás sebességről lassítunk le. Egy újabb egyenes követ, ezért nagyon fontos tisztán venni a kijáratot."