2009. futamok : Meglepetés: a világbajnok nyerte az első edzést Kínában |
Meglepetés: a világbajnok nyerte az első edzést Kínában
Axi (forrás: www.f1hirek.hu) 2009.04.17. 19:07
Némi meglepetésre a világbajnoki címvédő nyerte a Forma-1-es Kínai Nagydíj első szabadedzését, magyar idő szerint péntek hajnalban. Alapesetben ez nem lenne szenzáció, de a McLaren-Mercedes idei formáját elnézve Lewis Hamilton első helye - még az edzésen is - váratlan volt. A titok nyitja: a csapat bevetette új diffúzorát.
Napos, tavaszias időben került sor a 2009-es F1-es szezon harmadik versenyhétvégéjének nyitó programjára, a mezőny közel 20 fokos melegben autózhatott Sanghajban.
Az installációs körök megtételével Kínában sem vártak sokat a pilóták, a másfélórás első szabadedzés első néhány percében a többség le is tudta első fordulóját. Ezt követően viszont hosszabb csendes időszak következett, közel fél óra elteltével azonban ismét benépesült a pálya.
Az első mért körök Sébastien Buemi neve mellé kerültek, de a svájci most láthatta testközelből életében először a kínai ring kanyarjait, így az első valamirevaló köridőt Jarno Trulli futotta a Toyotával, az olasz 1:37.7-es eredménnyel kezdett.
Az egész tréningre jellemző volt a sok rontás, szinte kivétel nélkül a teljes pilótaállomány minden egyes tagja bemutatott egy kicsúszást vagy legalább egy elfékezést. Mivel azonban szerencsére a bukóterekkel a tervezés során Kínában sem spóroltak, senkinek nem esett baja, és mindenki folytathatta a körözést.
Az edzés felénél Lewis Hamilton állt az élre, ami az idei első két versenyhétvége történéseit alapul véve kisebb csodával ért fel. Pláne, hogy miután az ausztrál és maláj futamgyőztes Jenson Button
A tavalyi kínai futamgyőztes mögött a Brawn GP duója sorakozott fel, a negyedik helyével Heikki Kovalainen pedig jelezte, a McLaren mintha valóban talált volna valamit. És nem is titok, hogy mit, hiszen az autosport.com is beszámolt róla, hogy a wokingiak már egy átmeneti diffúzorral küldték pályára autóikat. Mint ismeretes, a Nemzetközi Automobil-szövetség Fellebbviteli Bírósága a héten szabályosnak nevezte a korábban csak a Brawn GP, a Toyota és a Williams által használt duplafedeles diffúzorokat. A jóváhagyásra a jelek szerint a McLaren reagált a leggyorsabban, és már ez az átmeneti elem is jelentős javulást idézett elő az MP4-24-esek teljesítményében.
Közvetlenül az első négyes mögött mondhatni, a megszokott társaság végzett, hiszen a Red Bull Racing és a Williams egy-egy képviselője mellett mindkét Toyota a képzeletbeli pontszerzők között zárt. Fernando Alonso nyolcadik lett a Renault-val, míg Sébastien Buemi a remek 10. helyen zárta az első gyakorlást.
A McLarenéhez hasonló mértékű javulást a Ferrari nem tud felmutatni, sőt, a vörösök ezúttal eltűntek a mezőny második felében, Kimi Räikkönen 11., Felipe Massa csak a 15. lett. A BMW Sauber is meglepően hátulra szorult, a KERS-t első alkalommal kipróbáló Robert Kubicánál csak két riválisa volt lassabb. A két sereghajtó kiléte is meglepetés, hiszen Nakadzsima Kazuki (Williams) és Nelsinho Piquet
A kínai program a második szabadedzéssel folytatódik, ami magyar idő szerint 8 órától 9:30-ig tart.
megjavította a világbajnoki címvédő eredményét, Hamilton még válaszolni tudott. Az élen azonban nem bonyolódtak nagyobb csatába a felek, a hátralévő időben már senki nem tudta megjavítani a mclarenes brit 1:37.334-es idejét, így Hamilton neve mellé a 2009-es szezon során első alkalommal került az egyes sorszám - a pályán nyújtott teljesítménye alapján. (Renault) csapattársa is könnyedén az első tízben végzett.
Kínai Nagydíj 1. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:37.334 |
|
22 |
2. |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:37.450 |
+0.116 |
18 |
3. |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:37.566 |
+0.232 |
19 |
4. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:37.672 |
+0.337 |
23 |
5. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:37.752 |
+0.418 |
20 |
6. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:37.764 |
+0.430 |
19 |
7. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:37.860 |
+0.526 |
24 |
8. |
Timo Glock |
Toyota |
1:37.894 |
+0.560 |
21 |
9. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:38.089 |
+0.755 |
19 |
10. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:38.195 |
+0.861 |
24 |
11. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:38.223 |
+0.889 |
23 |
12. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:38.274 |
+0.940 |
20 |
13. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:38.307 |
+0.973 |
26 |
14. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:38.319 |
+0.985 |
18 |
15. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:38.418 |
+1.084 |
20 |
16. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:38.456 |
+1.122 |
21 |
17. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:38.460 |
+1.126 |
19 |
18. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:38.463 |
+1.129 |
18 |
19. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:38.730 |
+1.396 |
25 |
20. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:38.825 |
+1.491 |
20 |
|