2009. futamok : A második szabadedzésen már Button volt a leggyorsabb |
A második szabadedzésen már Button volt a leggyorsabb
Axi (forrás: www.f1hirek.hu) 2009.04.17. 19:08
Kínában a második szabadedzéssel folytatódott az F1-es versenyhétvége programja, a végeredményt tekintve azonban nem született meglepetés. A Brawn GP pilótája, Jenson Button volt ugyanis a leggyorsabb, aki alig két századdal verte a williamses Nico Rosberget. Lewis Hamilton a ferrarisokhoz hasonlóan ezúttal a középmezőnyben zárt.
A sanghaji pályán magyar idő szerint reggel nyolc órakor kezdődött a második szabadedzés, amelyre az elsőhöz hasonlóan száraz, de hűvös időben került sor. A levegő hőmérséklete 20 Celsius fok körül alakult, míg a nap az aszfaltot több mint harminc fokosra melegítette fel.
A versenyzők többsége nem várt túl sokat arra, hogy megtegye installációs körét a több mint öt kilométer hosszú pályán, ám ezután egy-két kivételtől eltekintve mindenki vissza is tért a garázsokba. Az első mért körre viszont csak néhány percet kellett várni, a Toro Rosso pilótája, Sébastien Bourdais neve mellett 1:40.157 szerepelt, ezt az eredményt azonban a toyotás Timo Glock néhány pillanattal később két tizeddel javította meg.
Ahogy telt az idő, úgy javultak folyamatosan az eredmények, az élen pedig többször is változott az állás, vezetett a Force India versenyzője, Adrian Sutil, a williamses Nakadzsima Kazuki, az újonc Sébastien Buemi, de Fernando Alonso is állt percekig a mezőny élén a Renault-val. Fél óra elteltével azonban a lágyabb keverékű abroncsokkal próbálkozó Red Bullosok vették át a vezetést, előbb Mark Webber, majd Sebastian Vettel
ugrott az élre.
|
Rosberg Kínában is jól kezdett |
A német pilóta 1:36.167-re javította idejét, a szabadedzés második felében azonban a Brawn GP-s Rubens Barrichello faragta tovább az eredményt, a brazil így már 1:36-on belüli idővel állt az élen. Barrichello mögött márkatársa, Jenson Button került a második pozícióba, vagyis a brit gárda versenyzői várhatták a legjobb helyekről az utolsó fél órát.
Az első szabadedzésen diadalmaskodó Lewis Hamilton ekkor, csakúgy mint a ferrarisok, a középmezőnyben tanyáztak, míg a mezőny végén a két Renault állt, Nelsinho Piquet az utolsó előtti, Alonso pedig az utolsó volt.
Negyed órával a tréning leintése előtt továbbra is a Brawn GP két versenyzője foglalta el a legelőkelőbb helyeket, míg őket a Red Bull Racing duója követte. A legjobb tízben rajtuk kívül a két Toyota, a két Williams, Bourdais és Sutil álltak, vagyis a szabályosnak minősített diffúzorokat használó csapatok mindegyikét a mezőny első felében jegyezték.
Ahogyan az megszokott, az utolsó néhány percben igazi tűzijáték kezdődött a pályán, és mindenki, aki az aszfaltcsíkon tartózkodott, igyekezett javítani addigi legjobbján. Button két tizeddel meg is verte csapattársát, és ezzel a Kínai Nagydíj második szabadedzésének nyertese lett. A williamses Nico Rosberg akadályozta meg a Brawn GP-t abban, hogy a gárda kettős sikernek örülhessen, a német versenyző alig két századdal maradt el végül Button legjobbjától.
Webber az utolsó percekben megelőzte Vettelt, igaz a német a hajrára már nem hajtott ki, mivel versenygépe javításra szorult, emiatt végül az ötödik pozícióban zárta az edzést. A toyotás Jarno Trulli érte el a hatodik legjobb eredményt, az olasz egy tizeddel verte Rosberg japán márkatársát, Nakadzsimát. A Toyota másik pilótája, Timo Glock is a legjobb tízben végzett, míg rajta kívül a mclarenes Heikki Kovalainen és Bourdais tudott bekerülni oda, az edzésen többször is megpördülő és kicsúszó Sutil pedig éppen csak kiszorult a top tízből.
Kovalainen tehát ezúttal jobbnak bizonyult Hamiltonnál, aki a második szabadedzésen a 13. pozícióban, ferraris szendvicsben zárta a tréninget. A 2008-as világbajnok eredménye azért meglepő, mert az első tréningen mindenkinél gyorsabbnak bizonyult. A Ferrari pilótái pedig csakúgy, mint az első gyakorláson, a másodikon sem kerültek a legjobb tízbe, Felipe Massa a tizenkettedik, Kimi Räikkönen pedig a tizennegyedik lett.
|
Alonsóéknak javulniuk kell |
A Renault-nál és a BMW Sabernél sem lehetnek boldogok a pénteki második szabadedzésen elért eredmények miatt, a két gárda versenyzői ugyanis a mezőny hátsó felében zártak, míg az utolsó helyen ezúttal a többször is megpördülő Force Indiás Giancarlo Fisichella végzett.
A versenyzők közül a szabadedzések előtt többen is nemtetszésüket fejezték ki amiatt, hogy a Bridgestone a szuperlágy keveréket hozta Kínába, Alonso például úgy fogalmazott, hogy a gumik még annyi ideig sem fognak tartani, mint Ausztráliában, ennek ellenére ez a keverék volt az, amelyik jobban teljesített pénteken. A szemcsésedés és a gumikopás azonban komoly problémát okozott, az autosport.com ugyanis arról írt, hogy bizonyos kanyarokban a gumidarabok a pilóták sisakjáig repkedtek.
A Kínai Nagydíj programja a harmadik és egyben utolsó szabadedzéssel folytatódik, amely magyar idő szerint szombaton hajnalban öt órakor kezdődik, míg a kvalifikációt reggel nyolc órától rendezik.
Kínai Nagydíj 2. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:35.679 |
|
35 |
2. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:35.704 |
+0.024 |
36 |
3. |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:35.881 |
+0.202 |
35 |
4. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:36.105 |
+0.425 |
32 |
5. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:36.167 |
+0.488 |
22 |
6. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36.217 |
+0.538 |
42 |
7. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:36.377 |
+0.698 |
32 |
8. |
Timo Glock |
Toyota |
1:36.548 |
+0.869 |
40 |
9. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:36.674 |
+0.995 |
34 |
10. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:36.800 |
+1.121 |
34 |
11. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:36.829 |
+1.150 |
30 |
12. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36.847 |
+1.168 |
34 |
13. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:36.941 |
+1.262 |
28 |
14. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:37.054 |
+1.375 |
33 |
15. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:37.219 |
+1.540 |
34 |
16. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:37.273 |
+1.594 |
36 |
17. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:37.491 |
+1.812 |
34 |
18. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:37.544 |
+1.865 |
28 |
19. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:37.638 |
+1.959 |
28 |
20. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:37.750 |
+2.071 |
31 |
|