Bahrein a pilta szemvel - Timo Glock rovata
Axi (forr: www.f1hirek.hu) 2009.04.25. 18:59
A Toyota versenyzje, Timo Glock ezttal a Bahreini Nagydjnak otthont ad szahri aszfaltcskot mutatja be kanyarrl kanyarra. A nmet szerint Bahreinben a szl s a homok okozhatja a legfbb problmt, m hozztette, ezen a plyn legalbb nem fizet tl nagy rat az, aki hibzik.
A Bahreini Nagydj klnleges. A helyiek mindenkit meleg fogadtatsban rszestenek s a plya egyedlll. Sok a buktr, ezrt a hatrig nyomhatod, s mg akkor is visszatrhetsz az aszfaltcskra, ha hibzol, hacsak mindezt nem a hetes kanyarnl teszed s ott neki nem msz a vdkorltnak gy, mint Lewis Hamilton tavaly a teszten.
Az aut belltsa a gyors egyenesek, s a lass kanyarokban val tapadsa miatt kompromisszumot kvn. A kr elejn egyenesek s hajtkanyarok vannak, ezrt olyan szint leszortert akarsz az egyenesekben, mint Monzban, a kanyarokban pedig olyat, mint amilyet Monacban hasznlunk, rzkeny aerodinamikai egyenslyt kell tallni. ltalban j versenyeink vannak Bahreinben. Nem arrl van sz, hogy a piltknak ms lenne a hozzllsuk, hogy kockztatnak ezen a plyn, de az risi bukterek elzsre buzdtanak minket. Ha elfkezed magas, akkor is visszatrhetsz a plyra jelentsebb idvesztesg nlkl.
A Toyota februrban kt hetet tesztelt ezen a plyn, s vltoz idjrsi krlmnyeket tapasztaltunk. A szl minden irnybl fjt, s elvesztettnk egy pr napot a homokvihar miatt, ezrt megtanultuk, hogyan optimalizljuk a TF109-est minden vltozkony krlmnyben. Ennek segtenie kellene neknk a versenyen, de ha az idjrs nyugodt s nem vltozik, akkor a tbbi csapatnak nem tarthat sokig, mg utolrnek.
Forr idre szmthatunk Bahreinben, de itt nem annyira megerltet, mint Malajziban, ahol a pratartalom kiszvja az ember testbl az energit. A piltk szmra az egyik legnagyobb krds a homok, amit befj a szl a plyra. Emiatt az aszfalt a htvge elejn nagyon csszs, ezrt vrni kell arra, hogy felgumizdjon a pnteki szabadedzs alatt, mg mieltt vltoztatnnk az aut belltsn.
Krrl krre Timo Glockkal
1-es kanyar: Msodik fokozat, 64 km per rs sebessg
"Itt rtapadsz a fkekre a 100 mteres tblnl. Ha a szl htulrl fj, a fkezs mg trkksebb, mert az aut veszt a stabilitsbl. Ez egy j elzsi pont."
2-es kanyar: Harmadik fokozat, 98 km per rs sebessg
"Itt kemnyen gyorstasz ki, s az aut egy kicsit knnyv vlik. Nagyon egyenletesen kell kormnyoznod, s knnyen a kijratnl tallhat rzkvn tallhatod magad."
3-as kanyar: tdik fokozat, 140 km per rs sebessg
"Ez a kanyar nem les, de a plya sszeszkl a kijratnl s van egy nagy hepehupa az aszfaltban, ezrt az aut elg bizonytalan lehet. Itt egy kis tlkormnyzottsgra szmthatsz."
5-s s 6-os kanyarok: Negyedik fokozat, 140 km per rs sebessg
"A piltk szmra a plynak ez a rsze nem sok kihvst tartogat, de azrt nagyon lvezetes, mert valban szp a vonala. Nagyon gyors is, s az aut itt sok tapadst generl."
8-as kanyar: Msodik fokozat, 50 km per rs sebessg
"Itt knny hibzni. Lejtn kzelted meg, s az aut nagyon le van terhelve, ezrt a jobb els kerk belseje knnyen blokkolhat. A kijrat rzkeny a szlirnyra, ha htulrl fj, akkor tlkormnyzott vlhat az aut."
12-es kanyar: Harmadik fokozat, 106 km per rs sebessg
"Az utols kanyar, amely a hossz clegyenesre vezet. Fontos, hogy itt ne hibzzon az ember. A plya a cscspontnl sszeszkl, ezrt elvigyzatosnak kell lenned, nehogy tlsgosan agresszv lgy, s megzavard az aut egyenslyt."
|