10. 04.-11. 06.
2009.11.22. 11:52
Téma: 2010 l Ki: Axi l Dátum: 2009. november 6.
|
Glock biztosan rajthoz áll jövőre is
Timo Glock a baleset miatti kényszerpihenő ellenére is tárgyalásokat folytatott a Toyota csapattal, azonban a Renault-val is kapcsolatban állt. Mivel a Toyota kiszállt, és a francia gyártó üzletvezetője, Francois Caubet elmondta hogy már megkötötték a szerződést a jövő évi versenyzőkkel, a korábbi GP2-es bajnok más lehetőségeket is számításba vesz.
A pilóta menedzsere, Hans-Bernd Kamps a Spox-nak adott interjúban elmondta, hogy biztos abban, hogy védence jövőre is versenyezni fog. "Ez egész biztos, és a jövő héten döntést hozunk a csapat kérdésben is. Jól fest a helyzet, mert három lehetőség közül választhatunk."
A hírek szerint a Manor és a Sauber is szerepel a lehetőségek között. Glock 2007-ben a BMW tesztpilótája volt, így jól ismeri a csapatmunkatársait.
Téma: Timo és Isa l Ki: Axi l Dátum: 2009. november 5.
|
Sziasztok! Találtam egy új képet Timoékról Abu Dhabiból :)
Téma: Abu Dhabi l Ki: Axi l Dátum: 2009. november 1.
|
Abu-Dzabi a pilóta szemével - Timo Glock rovata
Sérülése miatt Timo Glock nem állhat rajthoz Abu-Dzabiban sem, a Toyota pilótájának így nem lesz lehetősége arra, hogy versenyezzen a vadonatúj pályán, amelyről egyébként az a véleménye, hogy nagyon hasonlít a többi új aszfaltcsíkhoz.
"A Yas Marina pályát csak nemrég fejezték be. Láttunk képeket és hallottunk sztorikat arról, hogy körülbelül 14 ezer ember dolgozott azon, hogy időben elkészüljön, mégis, nagyon keveset tudunk magáról a pályáról, mert nem sok adat áll rendelkezésünkre."
"Normális körülmények között a Toyota hónapokkal korábban küld egy mérnököt az új pályára. Ilyenkor az illető fotókat készít, méréseket végez, majd az adatokat betáplálja a szimulációs rendszerünkbe. Az aszfaltcsík késői befejezése azonban egyiket sem tette lehetővé, így a tanulási folyamat sokkal inkább lesz ösztönös. Pénteken az alapbeállítással megy az F1.09-es, és körülbelül négy kör kell ahhoz, hogy az ember megtanulja a pályát, ezután kezdődik csak az autó finombeállítása."
"Abból, amit én láttam, ez a pálya szerintem hasonló a többi újhoz. Van egy pár hosszú egyenes, amelyeket hajtűkanyarok követnek, és ez tipikus a modern, stadionszerű aszfaltcsíkok esetében, de ezt nem rosszból mondom, hiszen sok kihívást tartogathatnak, és általában nagyon technikásak. Ezen a pályán 21 kanyar van, és az óramutató járásával ellentétes irányban kell vezetni rajta, ezért hosszú és kihívásokkal teli lesz egy kör."
"A verseny egyik érdekes területe ugyanakkor a hőmérséklet lesz. Ha olyan az idő, mint Bahreinben, akkor nagyon meleg lesz, a hőmérséklet azonban gyorsan visszaeshet sötétedés után, a 17 órai kezdés pedig azt eredményezheti, hogy a hőmérséklet a futam alatt elég gyorsan csökkenni fog. Ez befolyásolhatja a gumiválasztást, miközben a verseny fizikailag kevésbé terheli meg a pilótákat."
Kanyarról kanyarra Timo Glockkal:
1-es kanyar: Harmadik fokozat, 79 km/h sebesség
"A térképről előttem van, és az első kanyar elég gyorsnak is tűnik. Nem lesz elég hely arra, hogy négyen egymás mellett menjenek, ezért mindenkinek meg kell találnia a saját ívét."
2-es kanyar: Hatodik fokozat, 163 km/h sebesség
"Ez egy szép balosnak látszik. Meglehetősen gyors lesz, így érezni lehet majd, hogy dolgozik a levegő. A bokszutca-kijárata a baloldalon van, ezért figyelni kell majd a pályára visszatérő autókra."
7-es kanyar: Második fokozat, 43 km/h sebesség
"Itt létfontosságú lesz, hogy tisztán legyen a kanyarkijárata, mivel a leghosszabb egyenes következik, amelynek végén a legjobb előzési pont található. Nekem azt mondták, hogy különlegesen magas az aszfalt tapadása, ami talán azt jelenti, hogy az ideális íven kívül is nagyobb lehet."
8-as kanyar: Második fokozat, 50 km/h sebesség
"200 km/h sebességről lassítunk le, ezért ez egy nagy féktáv. Ha a belső íven mész, előznöd kellene, de azzal, hogy a 9-es kanyar következik, lehet néhány szoros csata."
11-es kanyar: Második fokozat, 50 km/h sebesség
"Ez egy újabb kemény fékzóna, ahol előzni is lehetséges. A körön belül másodszor kell több mint 200-ról 50 km/h óra sebességre lassítani."
18-as és 19-es kanyarok: Harmadik fokozat, 70 km/h sebesség
"Két folytonos sugárnak látszik ez a két kanyar, ezért az autóból egynek lesz érezhető. Ugyanúgy kellene bevennünk, mint a szepangi pályán a 7-es és 8-as kanyarokat."
Téma: Timo és Isa l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 31.
|
Találtam még egy csomó tegnapi képet Timoról és Isáról :)
Téma: Isa l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 31.
|
Mai képek - Isa
AC/DC style-os TG& IR polóban <3
Köszönöm a tegnapi látogatottságot! :D (L)
Téma: Timo -> Renault? l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 30.
|
Glock lesz Kubica csapattársa a Renault-nál?
A német Sport Bild információi szerint a Toyotás Glock jövőre a Renault-nál folytatja pályafutását.
A francia alakulat egyik munkatársa kilencvenöt százalékban biztos benne, hogy a Japán GP óta kényszerpihenőre küldött Glock Abu Dhabiban már alá is írja Renault-s szerződését.
Glock sérülése ellenére elutazott Abu Dhabiban, és talán nem véletlenül. A német pilóta a DTM múlt heti futamán annyit árult el az újságíróknak, hogy 2010-re egész jó kilátásai vannak, és talán már Abu Dhabiban sikerül meglepő hírrel szolgálnia.
Téma: Abu Dhabi l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 30.
|
Sziasztok! Hoztam pár képet Abu Dhabiból :)
Téma: Abu Dhabi l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 29.
|
Sziasztok! Timo a hétvégén még nem vezethet, de azért kilátogatott Abu Dhabiba, hogy az utolsó versenyen támogassa a csapatot :)
Reméljük lesznek még róla képek a hétvégén :)
Téma: vége :( l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 27.
|
Glock szezonja véget ért, Abu-Dzabiban sem versenyez
A Toyota Japánban megsérülő versenyzője nem épült fel teljesen, így a hétvégi Forma-1-es idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjat is kihagyja. Mindezt maga Timo Glock jelentette be kedd délelőtt, majd a csapat is megerősítette a hírt.
"Összeültünk az orvosokkal Bad Nauheimben a Sportklinikán, és azt mondták, hogy kockázatos lenne autóba ülnöm, mert mi van, ha újabb balesetem lesz? Ez az az eset, amikor a versenyzőnek az eszére kell hallgatnia"- kommentálta szomorúan a hírt Timo Glock a Motorsport-Total.com-on.
"Nagyon nehéz volt meghoznom a döntést. Már csak azért is, mert a gigantikus abu-dzabi pályán feltétlenül vezetni akartam. De ér annyit, hogy egy buta balesettel esetleg tönkre tegyem a pályafutásomat? Három-négy hét múlva biztosan rendben lennék, de most még nem megy"- folytatta csalódottan a hátsérülése ellenére a fitneszprogramját az elmúlt napokban is folytató német.
Ezzel az is eldőlt, hogy az Egyesült Arab Emirátusokban Glock helyén ismét a japán Kobajasi Kamui fog vezetni. "Remélem, jó eredményt fog elérni, és a csapatért is nagyon szorítok"- bátorította kollégáját a sérültlistára kerülő pilóta, aki elutazik csapatával Abu-Dzabiba.
Glock még a három héttel ezelőtti Japán Nagydíj időmérő edzésén sérült meg, amikor a célegyenes előtti kanyarban megcsúszott, és nagy sebességgel a gumifalba csapódott, minek következtében megsérült a gerince és egy vágás keletkezett a bal lábszárán.
"Nagyon sajnáljuk Timót, hogy ez a szezonja, mely során két nagyszerű dobogós helyezést is szerzett, ilyen módon ér véget"- kommentálta a Toyota közleményében a hírt az F1-es csapat elnöke, John Howett.
Téma: Japán - képek l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 9.
|
Veszélyben Glock szezonja, Brazíliát biztosan kihagyja (!!!)
Bár minden igyekezetével azon volt, hogy a jövő hétvégi Brazil Nagydíjon rajthoz áll, Timo Glocknak mégis ki kell hagyni a soron következő futamot. A Toyota pilótája bő egy hete Szuzukában az időmérő edzésen sérült meg, és a háta még nem jött rendbe azóta.
Mindezt a Toyota jelentette be vasárnap hivatalos közleményben. A csapat tájékoztatása szerint Timo Glock helyét a tesztpilóta, Kobajasi Kamui veszi át Interlagosban.
A német versenyző Szuzukában nagy sebességgel a gumifalba csapódott, a helyszínről mentővel szállították el. A futam rajtja előtt már megjelent a japán pályán, de versenyezni nem tudott. Ő maga azonban nem kételkedett brazíliai indulásában - hátfájdalmai és a bal lábán keletkezett seb ellenére sem -, ám az orvosi vizsgálatok kimutatták, hogy hátsérülése még nem jött rendbe teljesen, így Interlagosban a jövő hétvégén biztosan nem ülhet versenyautóba. Sőt, a Toyota F1-es csapatának elnöke, John Howett abban is kételkedik, hogy versenyzője a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra felépül-e.
"A csapatban értelemszerűen mindenki nagyon csalódott és együtt érez Timóval"- kezdte a közleményben Howett. "Nagyon gyors felépülést kívánunk neki. Az első diagnózisok után bíztunk benne, hogy ott lehet Brazíliában, de sajnos a sérülése miatt ez mégsem valósulhat meg. Németországban folytatja a rehabilitációját, és remélhetőleg felépül az Abu-Dzabi Nagydíjig hátralévő időben, ám erre most még nincs garancia."
Így Brazíliában Kobajasi kap lehetőséget, aki a Japán Nagydíj pénteki napján a szabadedzéseken az akkor lázas betegség miatt hiányzó Glock helyett vezetett. A japán pilóta első F1-es versenyére készül.
Téma: Japán - képek l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 9.
|
Sziasztok! Hoztam egy új designt, remélem tetszik :)
Téma: Japán - képek l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 6.
|
Sziasztok! Felraktam a képeket Japánból:
Téma: Japán l Ki: Axi l Dátum: 2009. október 4.
|
Glock kihagyja Japánt, egy autót indít a Toyota
A Toyota Forma-1-es csapata vasárnap reggel (magyar idő szerint szombatról vasárnapra virradó éjjel) bejelentette, hogy Timo Glock nem vesz részt a Japán Nagydíjon. A német pilóta még a szombati időmérő edzésen szenvedett szerencsés kimenetelű balesetet, de a futamot nem tudja vállalni.
A szuzukai kvalifikáció hemzsegett a balesetektől, melyek közül Timo Glocké volt a legsúlyosabb. A Toyota remek formában lévő versenyzője (egy hete Szingapúrban második lett) önerőből nem is tudott kiszállni az autójából, miután a célegyenes előtti utolsó kanyarban, mintegy 200 km/órával a gumifalba csapódott. A pályakórházból Jokkaicsibe, egy közeli városi kórházba szállították.
Az itt elvégzett vizsgálatok kimutatták, hogy bár a pilótának hátfájdalmai vannak, nem sérült meg. Glock bal lábszárán a Toyota tájékoztatása szerint egy öt centis vágás keletkezett a baleset során, de ez sem súlyos, olyannyira nem, hogy a tervek szerint a német két hét múlva Brazíliában már ott lesz a rajtnál.
A Toyota eközben megpróbálta elérni, hogy Glock helyén tesztpilótájuk, a pénteki tréningeken szereplő Kobajasi Kamui rajthoz állhasson. A szabályok szerint a futamon az a pilóta nem vethető be, aki nem vett részt legalább az egyik edzésen szombaton (harmadik szabadedzés és időmérő), és a versenybírók ezúttal a hazai pályán szereplő alakulattal sem tettek kivételt.
"A tréneremmel együtt mindent megpróbáltunk, hogy készen álljak a rajtra, de ez végül nem jött össze. Sajnálom, hogy ki kell hagynom a Toyota hazai versenyét, bosszús vagyok emiatt"- fogalmazott a csapat közleményében Glock, aki vasárnap délelőtt már a pályán tartózkodott, méretes kötéssel a bal lábán.
"Szeretnék köszönetet mondani a szerelőimnek, amiért egész éjjel azon dolgoztak, hogy kijavítsák az autómon esett károkat, és felkészítsék azt a futamra. Nagyszerű munkát végeztek, de sajnos nem fogok versenyezni, abban viszont biztos vagyok, hogy Brazíliában ott leszek"- tekintett előre a német.
A Toyota minden bizodalma így Jarno Trulliban van, aki szombaton ráadásul remekül is szerepelt, a rutinos olasz a második helyről várhatja a japán futam rajtját.
Glock kiválásával tehát 19 autó sorakozik fel a rajtrácsra a magyar idő szerint reggel 7-kor kezdődő 53 körös versenyen, a büntetések miatt azonban a startfelállás még mindig változhat.
|