12. 13. - 01. 07.
Axi 2010.01.16. 13:27
Téma: kép l Ki: Axi l Dátum: 2010. január 07.
|
Sziasztok! Hoztam egy új képet a Virgin fotózásról :D
Téma: hírek l Ki: Axi l Dátum: 2010. január 05.
|
Glock: Körém épül a Virgin F1 Racing csapat
Timo Glock a Forma-1 legnagyobb költségvetésű csapatától, a Toyotától az egyik legszerényebb financiális háttérrel rendelkező Virgin F1 Racinghez igazol, így a két brigád főhadiszállása között is nagy a különbség. A német pilóta a Formula1.com internetes oldalnak adott interjúban elmondta, hogy mindennek megvan az előnye és a hátránya is.
"Az éremnek két oldala van. Ha valaki a Toyota lehengerlő kölni gyárából belép a kis brit csapat birtokára, olyan érzése van, mintha egy másik bolygóra utazott volna. Ugyanakkor ez egy okos lépés, vissza a gyökerek felé."
Nemcsak az eszközkészlet, a csapat vezetése is más, így saját elképzelésük szerint, szélcsatorna nélkül építik az autókat. "A cég struktúrája is más, nagyobb szabadságot élvezek és kevésbé körülményesek a dolgok. Ennek tekintetében minden jóra fordult." – mondta a Virgin versenyzője.
"Sokkal könnyebb lesz megtanulni a munkatársak nevét is." – tette hozzá Glock, aki boldog, hogy a tapasztalatának köszönhetően ő a csapat vezető versenyzője.
"Ez az egyik oka annak, hogy a Virginhez csatlakoztam. Azt mondták, hogy én leszek az egyes számú pilóta, és körém építik a csapatot."
A Virgin tulajdonosa, Richard Branson és a Lotus főnöke, Tony Fernandes (AirAsia) fogadást kötött, amely szerint akinek a csapata gyengébben szerepel a bajnokságban, a konkurens légitársaságnál utaskísérőnek öltözik. Glock mindent megtesz azért, hogy ne Branson legyen a vesztes, azonban a jó munkának ára van.
"Megnézném Richardot stewardessnek öltözve, de persze mindent megteszünk annak érdekében, hogy ne veszítse el a fogadást. Azonban ha sikerül megóvnom ettől, akkor azt szeretném, hogy az egyik közös repülésünk során ő szolgáljon ki, ha sikerül elérni a célunkat, és mi leszünk a legjobbak az újoncok között."
A Virgin bízik a Forma-1-es projekt sikerességében
A Virgin Racing vezetője, Alex Tai úgy véli, hogy a cég a Formula-1-ben is sikeres lesz, ugyanis a nagyfőnök, Richard Branson remek üzleti érzékkel rendelkezik. A Virgin Group az elmúlt szezonban a Brawnt támogatta, az idei évadban azonban a Manor megvásárlásával már saját csapattal vesznek részt a bajnokságban.
"Richard már több kockázatos vállalkozásba kezdett, mint például a zeneipar vagy az űrturizmus, azonban mindig nagyon elszánt volt." – jelentette ki Tai, aki hangsúlyozta, hogy hosszú távra terveznek a Forma-1-ben is.
"Alapvető fontosságú a megfelelő üzleti terv. Nem azért akarunk a sportban szerepelni, hogy egy év után távozzunk. Úgy érezzük, hogy nagy jövő előtt állunk." - tette hozzá a szakember.
A csapat versenyzője, Timo Glock is bízik abban, hogy a projekt sikeres lesz. "Miután a Manornál jártam és beszélgettem a vezetőkkel, úgy éreztem, hogy meg kell ragadni ezt a lehetőséget. Ez a csapat máshogy dolgozik, mint a többiek."
A német pilóta ezzel arra utalt, hogy a Virgin F1 szélcsatorna nélkül, kizárólag a CFD szimulációkra hagyatkozva építi a versenygépét. A tervező, Nick Wirth korábban az Acura sportautó projekttel már bebizonyította, hogy ez a módszer is sikeres lehet. "Nick Wirth a számítógépes folyadékdinamika segítségével építi a gépet. Ez lehet a jövő, ugyanis a csapatok létszáma csökken, és alacsonyabbak lesznek a kiadások is. Már várom, hogy kipróbálhassam az autót, mert már régen vezethettem."
Wirth szerint Glock remek választás volt
A Virgin F1 Racing a jövő évben debütál a Forma-1-es bajnokságban, így szükségük van Timo Glock tapasztalatára. A csapat technikai igazgatója, Nick Wirth az Autosportnak elmondta, hogy nagyon boldog volt, amikor a német versenyző aláírta a szerződését. A szakember számára fontos volt, hogy rutinos pilóta csatlakozzon a csapathoz, mivel David Brabham is jelentős szerepet játszott abban, hogy a Wirth Research Acura sportautó projektje sikeres volt.
"Amikor Timo aláírta a szerződését, majdnem sírva fakadtam, mert alig akartam elhinni. Az Acura projekt során kockára tettem a cégem hírnevét és a szerződéseket azzal, hogy David Brabham vezette az autót, mivel David korábban a Forma-1-es versenyzőm volt (a Simteknél). Mérnökként tudom, hogy a megbízhatóság, a gyorsaság és a többi dolgok szempontjából mennyire fontos, hogy a vezető pilóta tapasztalt legyen." – mondta Wirth.
"Azt mondtam menedzsmentnek, hogy bízom benne, hogy nem kényszerülünk arra, hogy két fiatal, tapasztalatlan versenyzőt szerződtessünk a kedvezőbb költségvetés érdekében."
A Toyota kiszállását követően Glock körülnézett, hogy milyen lehetőségei vannak a Forma-1-es szereplésre, és közel állt ahhoz, hogy máshol írja alá a szerződését, amikor a Manor megkereste. Ezt követően "három órát töltött nálunk, és megtekinthette a fejlesztési folyamatokat. Hamar megértette, mert néhány barátja már vezette az Acura autóimat. Felhívta őket, és azt kérdezte, hogy milyen ez a lókötő, tud valamit? Valamit válaszoltak neki, majd visszajött a menedzserével és azt mondta: 'Megcsináljuk.'"
"Ezt követően úgy éreztem, hogy a fellegekben járok, mert ez pontosan az volt, amit szerettem volna. Timo versenyzett már bordázatlan gumikkal, tapasztalt, GP2-es bajnok és még fiatal. Emellett nem rugaszkodott el a talajtól."
Glock csapattársa a brazil Lucas di Grassi lesz, akivel szintén elégedett a technikai vezető.
"Több mérnök is csatlakozott hozzánk a Renault-tól, ahol Lucas két évig tesztpilótaként dolgozott. Őket teljesen lenyűgözte Lucas a tesztpilótai képességeivel, a visszajelzéseivel és a versenyzői tudásával."
Téma: KARÁCSONY l Ki: Axi l Dátum: 2009. december 24.
|
A jövő évben hat német pilóta biztosan lesz a Forma-1 mezőnyében, miután Michael Schumacher is bejelentette, hogy a Mercedes színeiben ismét rajthoz áll. Az Autobild arra kérte a német versenyzőket, hogy töltsék ki a karácsonyi kívánságlistát.
Timo Glock kívánságai...
Bernie Ecclestone-tól: Karácsonyi ajándékot.
Jean Todttól: Egy tiszta jövőt.
A 2010-es évadtól: Egészséget és boldogságot.
A csapatfőnöktől/ csapattól: Egy tökéletes autót.
A csapattárstól: Tiszta küzdelmet.
A szülőktől: Támogatást.
A barátnőtől: Sok támogatást.
A menedzsertől: Egy jó szerződést.
Az autótól: Megbízhatóságot.
Téma: új design l Ki: Axi l Dátum: 2009. december 18.
|
Sziasztok! Csináltam egy új designt az új Virigines képekből, remélem tetszik :D
és egy új cikk Timoékről :D
Téma: Virgin GP l Ki: Axi l Dátum: 2009. december 17.
|
Sziasztok! Hoztam még pár képet a csapat fotózásáról :D
Téma: Virgin GP l Ki: Axi l Dátum: 2009. december 16.
|
Virgin Racing Team Launch:
Téma: Virgin GP l Ki: Axi l Dátum: 2009. december 15.
|
10 kérdés - Timo Glock (Virgin GP)
Mi van az iPod-odon?
Főként slágerlistás számokat és AC/DC-t.
Top 3 verseny helyszín 2010-ben?
A szezon első versenye Bahreinben, a hazai
versenyem Hockenheimben és az éjszakai
verseny Szingapúrban.
Mit vinnél magaddal az űrbe a Virgin Galacticban?
A barátnőmet, a szüleimet, néhány barátot, egy DJ-t és italt a bulihoz!
Hosszú utazások - hogyan szórakozol?
A fizikoterapeutám ellen játszom Playstationnel.
Ha nem fedezted volna fel az autósport iránti szenvedélyedet, akkor mivel foglalkoznál?
Átvettem volna a szüleim állványozó cégét.
Kedvenc verseny pillanatod?
A GP2 bajnokság megnyerése és a második helyezésem 2008-ban Budapesten.
Days of Thunder vagy Talledega Nights?
Days of Thunder.
Kik a barátaid a pilóták közül?
Robert Kubica, Nick Heidfeld, Sebastien Vettel and Jarno Trulli.
Írd le 3 szóval, hogy milyen érzés egy F1-es autót vezetni:
Ez. Csak. Mega.
Kedvenc autó?
Most éppen a Nissan GTR.
+még több kép :D
Téma: Virgin GP l Ki: Axi l Dátum: 2009. december 15.
|
Sziasztok! Ma volt a Virgin csapat bemutatója :D ♥♥♥♥
Nagyon jó képek készültek, néhányat már fel is raktam :D
Virgin GP-ként és di Grassival indul az F1-ben a Manor
Ahogyan az várható volt, a Manor istálló kedden hivatalosan is megerősítette, hogy a Virgin Group beszállásával Virgin Racing néven indul a Forma-1-ben. A londoni bejelentésen az is elhangzott, hogy a már korábban szerződtetett Timo Glock csapattársa az újonc Lucas di Grassi lesz
Túlzottan sok titok már eddig sem volt a Forma-1-be Manor néven felvételt nyerő istálló háza táján, hiszen már hetekkel ezelőtt tudni lehetett, hogy a Virgin főszponzorként és részvényesként csatlakozott a brit alakulathoz, amely Virgin Racing néven került fel a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hivatalos nevezési listájára is.
A pilóták kérdése is korábban eldőlt már, Timo Glock szerződtetését egy hónapja bejelentette a csapat, csapattársa, Lucas di Grassi pedig már napok óta kész tényként beszélt F1-es szerződéséről, és azt sem volt nehéz kitalálni, hogy a Virgin Racing biztosít számára lehetőséget az F1-es bemutatkozásra. Mától mindezek hivatalos információként kezelhetőek.
Di Grassi az elmúlt négy évet a GP2-ben töltötte, bajnoki címig egyszer sem jutott el: a legutóbbi két szezonban egyaránt harmadik lett, 2007-ben pedig egyedül újdonsült csapattársa, Timo Glock szerzett nála több pontot. A 25 éves brazil tavaly végig a Renault tesztpilótája volt, idén pedig Romain Grosjean versenyzővé való előléptetése után foglalhatta el ismét ezt a pozíciót. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem lesz számára teljesen ismeretlen a Forma-1, legutóbb például a december elején a fiataloknak szervezett teszten vezette a Renault 2009-es versenygépét.
Az újonc pilóta számára egyébként a Manor csapat sem ismeretlen, a 2005-ös Forma-3-as eurószériában közösen álltak rajthoz. A brazil ott sem lett bajnok, hiszen az ASM párosa, Lewis Hamilton és Adrian Sutil megelőzte őt összetettben. Di Grassi a Forma-1-ben revansot vehet korábbi legyőzőin.
"Nagyszerű, hogy itt lehetek, két évvel azt követően, hogy tesztpilóta lettem, valóra vált az álmom. A tesztlehetőségek és a GP2-ben eltöltött idő után úgy érzem, felkészültem a feladatra, és nagyon bízom a csapatban"- idézi a sajtóeseményen felszólaló di Grassit az autosport.com.
A Virgin Racing sportigazgatója, John Booth is elégedett volt a bejelentést követően: "Húsz éve dolgozom pilótákkal, és ez idő alatt összehozott a sors néhány fantasztikus versenyzővel is, így talán elmondhatom, jó szemem van a jó pilóták kiválasztásához. Az a négy pilóta, akiket leigazoltunk, tökéletesek számunkra."
A csapat egyik tesztpilótája Alvaro Parente lesz. A 25 éves portugál korábban brit F3-as bajnok volt, majd 2007-ben megnyerte a World Series by Renault sorozatot is. Másik tartalékpilótaként a 20 éves brazil, Luiz Razia teljesít majd szolgálatot a Virginnél.
A Virgin Racing a többi újonc istállóhoz hasonlóan a Cosworth motorjait használja majd 2010-ben. A kiscsapat a kasztnit maga gyártja, melynek különlegessége az, hogy a modellt nem tesztelik szélcsatornában, kizárólag a számítógépes áramlásdinamikára hagyatkoznak a tervezés során.
Téma: Timo és Isa l Ki: Axi l Dátum: 2009. december 13.
|
Sziasztok!Tegnap Timo és Isa egy box meccsen járt és készült róluk pár kép is :D
|