fd
2010.02.13. 14:46
Téma: Jerez l Ki: Axi l Dátum: 2010. február 11.
|
Jerez, 2. nap:
A második napon szinte végig száraz pályán, ideális körülmények közt gyakorolhatott a három újonc istállót még nélkülöző Forma-1-es mezőny Jerezben, ahol így elsősorban a mennyiségi munkán, az adatgyűjtésen volt a hangsúly. A legjobb köridőt az utolsó pillanatokban Kobajasi Kamui érte el a BMW Sauberrel.
Csütörtök reggel helyenként még vizes volt a jerezi pálya aszfaltja, de már akkor is sütött a nap, így hamar felszáradt. Délelőtt még volt egy enyhe zápor, de ez nem okozott akkora fennakadást, mint a tegnapi egész napos eső.
Timo Glock Virginjéről levált az első légterelő, aminek darabjai beterítették a pálya egy szakaszát. A többiek percekkel később folytathatták a körözést, de mivel az újonc istállónak még nincsenek pótalkatrészei, így számukra igen korán, 11 kör megtétele után véget ért a csütörtöki nap. Ha hozzávesszük, hogy szerdán jókora késéssel kezdhettek és mindössze hét kört tettek meg, elmondható, nem kezdtek túl fényesen - de legalább a többi újonccal ellentétben ők már pályára vitték autójukat.
Az utolsó pozícióban Glock zárt, aki eddig a két nap alatt mindössze 16 mért kört teljesített az új autóval. Hátránya ma szinte hajszálpontosan 10 másodperc volt Kobajasival szemben. Pénteken Lucas di Grassi ül be a VR-01-esbe
Teszteredmények, Jerez, 2010. 02. 11.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1 |
K. Kobajasi |
BMW Sauber |
C29 |
1:19.950 |
-.--- |
-.--- |
103 |
2 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:20.026 |
+0.076 |
+0.076 |
121 |
3 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:20.618 |
+0.668 |
+0.592 |
83 |
4 |
N. Hülkenberg |
Williams |
FW31 |
1:20.629 |
+0.679 |
+0.011 |
67 |
5 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM03 |
1:20.754 |
+0.804 |
+0.125 |
80 |
6 |
M. Schumacher |
Mercedes |
W01 |
1:21.083 |
+1.133 |
+0.329 |
124 |
7 |
F. Alonso |
Ferrari |
F10 |
1:21.424 |
+1.474 |
+0.341 |
129 |
8 |
R. Kubica |
Renault |
R30 |
1:22.003 |
+2.053 |
+0.579 |
103 |
9 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:22.043 |
+2.093 |
+0.040 |
99 |
10 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 |
1:29.964 |
+10.014 |
+7.921 |
11 |
Téma: Jerez l Ki: Axi l Dátum: 2010. február 10.
|
Néhány kép a mai tesztről:
Téma: Jerez l Ki: Axi l Dátum: 2010. február 10.
|
Rosberg volt a leggyorsabb az esős jerezi nyitányon
A Forma-1-es mezőny nagy része a következő napokban a spanyolországi Jerezben folytatja felkészülését a 2010-es szezonra. Az első négynapos blokk szerdán kezdődött, meglehetősen mostoha időjárási körülmények közt. Az esőben Nico Rosberg volt a leggyorsabb a Mercedes GP versenyautójával.
Hét csapat részvételével Valenciában már a múlt héten megkezdődött a tesztidőszak, hozzájuk három újabb istálló csatlakozott Jerezben, ahol így már tízfős volt a mezőny.
Szerdán Fernando Alonso (Ferrari), Kobajasi Kamui (BMW Sauber), Sébastien Buemi (Toro Rosso), Nico Hülkenberg (Williams), Jenson Button (McLaren-Mercedes), Vitalij Petrov (Renault) Nico Rosberg (Mercedes GP), Mark Webber (Red Bull), Vitantonio Liuzzi (Force India) és Timo Glock (Virgin) hajtott pályára.
Közülük Rosberg volt a leggyorsabb, aki az edzés első órájában futotta meg 1:20.927-es eredményét, akkor még nem esett az eső. Mivel később jutott bőven az égi áldásból, így a többieknek esélyük sem volt megközelíteni a német pilóta eredményét.
A teszteken kialakuló sorrendek értékelésével egyébként is óvatosan kell bánni, hiszen a nagy üzemanyag-különbségek látványosan befolyásolhatják az időeredményeket, a nagyjából egy órányi száraz pályán való körözgetés után pedig még kevésbé lehet értékelni a pilóták és autóik teljesítményét.
Rosberg tehát az élen zárt, ám napja nem a tervek szerint ért véget, mivel tíz perccel a teszt leintése előtt autója megállt a pályán, meg is kellett szakítani miatta a körözést.
A Virgin volánjánál ülve Timo Glock az utolsó helyen zárt, és bár hátránya több mint 17 másodperc volt, emiatt még nem érdemes temetni az elsőként bemutatkozó újonc istállót. Egyrészt a fentebb vázolt időjárási körülmények miatt, másrészt azért, mert a csapat egyes felszerelései csak tegnap éjjel érkeztek meg Spanyolországba, és Glock csak délután tudott először pályára hajtani. A német pilóta két installációs kör után egy rövidke háromkörös etapot tett meg.
Csütörtökön szinte változatlanul a ma is autózó mezőny kap lehetőséget, egyedül a Mercedes cserél, Rosberget Michael Schumacher váltja. Az előrejelzések szerint a második napon lényegesen kevesebb csapadékra kell számítaniuk a pilótáknak, péntektől viszont újabb esőt jósolnak.
Teszteredmények, Jerez, 2010. 02. 10.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1 |
N. Rosberg |
Mercedes |
W01 |
1:20.927 |
-.--- |
-.--- |
57 |
2 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:21.031 |
+0.104 |
+0.104 |
84 |
3 |
N. Hülkenberg |
Williams |
FW32 |
1:22.243 |
+1.316 |
+1.212 |
118 |
4 |
F. Alonso |
Ferrari |
F10 |
1:22.895 |
+1.968 |
+0.652 |
88 |
5 |
K. Kobajasi |
BMW Sauber |
C29 |
1:23.287 |
+2.360 |
+0.392 |
55 |
6 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:24.947 |
+4.020 |
+1.660 |
68 |
7 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM03 |
1:24.968 |
+4.041 |
+0.021 |
71 |
8 |
V. Petrov |
Renault |
R30 |
1:25.440 |
+4.513 |
+0.472 |
27 |
9 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:26.502 |
+5.575 |
+1.062 |
50 |
10 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 |
1:38.734 |
+17.807 |
+12.232 |
5 |
Téma: Virgin l Ki: Axi l Dátum: 2010. február 6.
|
Sziasztok! Előkerült még néhány új kép a tesztről és a bemutatóról:
és 2 videó:
EEE
Téma: Virgin l Ki: Axi l Dátum: 2010. február 5.
|
Sziasztok! Bocsi, hogy nem sok friss volt mostanában, de a netem elég lassú, ráadásul most ez extra.hu-ról át kell költöztetnem majd valahová az egész galériát :S
Szerdán volt a Virgin Racing bemutatója, a hét második felében pedig Silverstoneban tesztel a csapat :)
Már szerdán raktam fel néhány képet, a többit most töltöm :)
Virgin bemutató
Teszt - Silverstone
Íme a virtuális valóság, a Virgin Forma-1-es autója
Már a bemutatkozása előtt biztos volt, hogy a Forma-1-ben idén debütáló Virgin Racing versenyautója egyedülálló lesz, hiszen a fejlesztése során kizárólag számítógépes technológiákat alkalmaztak a mérnökök, szélcsatornában egyetlen percet sem töltött el a VR-01-es modell.
A különleges tervezést (az összes többi csapat használ szélcsatornát a fejlesztések során) Nick Wirth technikai igazgató irányította, aki elkötelezett híve a digitális áramlásdinamikai szimulációk (CFD) alkalmazásának.
A csapat már decemberben bemutatta versenyzőit, Timo Glockot és az újonc Lucas di Grassit, ma pedig felfedte piros-fekete festésű versenyautóját is. Az újonc csapatok közül a Virgin debütált elsőként.
A Virgin csütörtökön és pénteken Silverstone-ban már a pályán is kipróbálja a VR-01-est, a jövő héttől pedig a riválisokhoz csatlakozva Jerezben folytatják a szezonra való felkészülést.
"Micsoda autó!"- lelkendezett a csapat közleményében a tulajdonos, Richard Branson. "Nick és tervezőcsapata hihetetlen munkát végzett, és megérdemlik, hogy reflektorfényben legyenek. Fantasztikus dolog volt részesének lenni ennek a projektnek, látni a kezdeteket, és azt, ahogyan a kiváló mérnökök dolgoznak"- mondta Branson, aki már izgatottan várja a jövő heti tesztet, ahol felmérhetik, valójában mennyire is gyors az autójuk.
"A VR-01-es egy alapos kutatási és értékelési folyamat eredménye, mely során figyelembe vettük az összes olyan paramétert, amely meghatározó lehet egy versenyautó esetében, ezeket pedig kombináltuk az idei technikai és sportszabályzattal"- mondta az autó szülőatyja, Nick Wirth.
"Az autó a nagyfokú aerodinamikai hatékonyságával és stabilitásával tűnhet ki. A megbízhatóságra is nagyon ügyeltünk, és természetesen a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) biztonsági előírásai is központi szerepet kaptak a tervezés során. A biztonság a nagyobb üzemanyag-mennyiség miatt is különösen fontos"- elemezte az autót Wirth, aki érthető módon nagyon büszke a csapatára.
A szakember már csak azért is büszke és elégedett lehet, mert eddig mindent a menetrend szerint teljesíteni tudtak, az ütemtervtől nem kellett eltérniük. "Komoly istálló vagyunk, komoly tervekkel. Persze nem várjuk, hogy rögtön éllovasok leszünk, ahhoz még tanulnunk kell. A megbízhatóságra, a biztonságra és a hatékonyságra törekszünk, és a legjobbak akarunk lenni az új csapatok közül"- fogalmazta meg a célokat.
"Timo Glock és Lucas di Grassi személyében két elszánt és pontos pilótánk van
|