fd
2010.02.13. 14:46
Tma: Jerez l Ki: Axi l Dtum: 2010. februr 11.
|
Jerez, 2. nap:
A msodik napon szinte vgig szraz plyn, idelis krlmnyek kzt gyakorolhatott a hrom jonc istllt mg nlklz Forma-1-es mezny Jerezben, ahol gy elssorban a mennyisgi munkn, az adatgyjtsen volt a hangsly. A legjobb kridt az utols pillanatokban Kobajasi Kamui rte el a BMW Sauberrel.
Cstrtk reggel helyenknt mg vizes volt a jerezi plya aszfaltja, de mr akkor is sttt a nap, gy hamar felszradt. Dleltt mg volt egy enyhe zpor, de ez nem okozott akkora fennakadst, mint a tegnapi egsz napos es.
Timo Glock Virginjrl levlt az els lgterel, aminek darabjai betertettk a plya egy szakaszt. A tbbiek percekkel ksbb folytathattk a krzst, de mivel az jonc istllnak mg nincsenek ptalkatrszei, gy szmukra igen korn, 11 kr megttele utn vget rt a cstrtki nap. Ha hozzvesszk, hogy szerdn jkora ksssel kezdhettek s mindssze ht krt tettek meg, elmondhat, nem kezdtek tl fnyesen - de legalbb a tbbi jonccal ellenttben k mr plyra vittk autjukat.
Az utols pozciban Glock zrt, aki eddig a kt nap alatt mindssze 16 mrt krt teljestett az j autval. Htrnya ma szinte hajszlpontosan 10 msodperc volt Kobajasival szemben. Pnteken Lucas di Grassi l be a VR-01-esbe
Teszteredmnyek, Jerez, 2010. 02. 11.:
|
Pilta |
Csapat |
Modell |
Krid |
Htrny |
Klnbsg
az elzhz |
Kr
|
1 |
K. Kobajasi |
BMW Sauber |
C29 |
1:19.950 |
-.--- |
-.--- |
103 |
2 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:20.026 |
+0.076 |
+0.076 |
121 |
3 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:20.618 |
+0.668 |
+0.592 |
83 |
4 |
N. Hlkenberg |
Williams |
FW31 |
1:20.629 |
+0.679 |
+0.011 |
67 |
5 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM03 |
1:20.754 |
+0.804 |
+0.125 |
80 |
6 |
M. Schumacher |
Mercedes |
W01 |
1:21.083 |
+1.133 |
+0.329 |
124 |
7 |
F. Alonso |
Ferrari |
F10 |
1:21.424 |
+1.474 |
+0.341 |
129 |
8 |
R. Kubica |
Renault |
R30 |
1:22.003 |
+2.053 |
+0.579 |
103 |
9 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:22.043 |
+2.093 |
+0.040 |
99 |
10 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 |
1:29.964 |
+10.014 |
+7.921 |
11 |
Tma: Jerez l Ki: Axi l Dtum: 2010. februr 10.
|
Nhny kp a mai tesztrl:

Tma: Jerez l Ki: Axi l Dtum: 2010. februr 10.
|
Rosberg volt a leggyorsabb az ess jerezi nyitnyon
A Forma-1-es mezny nagy rsze a kvetkez napokban a spanyolorszgi Jerezben folytatja felkszlst a 2010-es szezonra. Az els ngynapos blokk szerdn kezddtt, meglehetsen mostoha idjrsi krlmnyek kzt. Az esben Nico Rosberg volt a leggyorsabb a Mercedes GP versenyautjval.
Ht csapat rszvtelvel Valenciban mr a mlt hten megkezddtt a tesztidszak, hozzjuk hrom jabb istll csatlakozott Jerezben, ahol gy mr tzfs volt a mezny.
Szerdn Fernando Alonso (Ferrari), Kobajasi Kamui (BMW Sauber), Sbastien Buemi (Toro Rosso), Nico Hlkenberg (Williams), Jenson Button (McLaren-Mercedes), Vitalij Petrov (Renault) Nico Rosberg (Mercedes GP), Mark Webber (Red Bull), Vitantonio Liuzzi (Force India) s Timo Glock (Virgin) hajtott plyra.
Kzlk Rosberg volt a leggyorsabb, aki az edzs els rjban futotta meg 1:20.927-es eredmnyt, akkor mg nem esett az es. Mivel ksbb jutott bven az gi ldsbl, gy a tbbieknek eslyk sem volt megkzelteni a nmet pilta eredmnyt.
A teszteken kialakul sorrendek rtkelsvel egybknt is vatosan kell bnni, hiszen a nagy zemanyag-klnbsgek ltvnyosan befolysolhatjk az ideredmnyeket, a nagyjbl egy rnyi szraz plyn val krzgets utn pedig mg kevsb lehet rtkelni a piltk s autik teljestmnyt.
Rosberg teht az len zrt, m napja nem a tervek szerint rt vget, mivel tz perccel a teszt leintse eltt autja megllt a plyn, meg is kellett szaktani miatta a krzst.
A Virgin volnjnl lve Timo Glock az utols helyen zrt, s br htrnya tbb mint 17 msodperc volt, emiatt mg nem rdemes temetni az elsknt bemutatkoz jonc istllt. Egyrszt a fentebb vzolt idjrsi krlmnyek miatt, msrszt azrt, mert a csapat egyes felszerelsei csak tegnap jjel rkeztek meg Spanyolorszgba, s Glock csak dlutn tudott elszr plyra hajtani. A nmet pilta kt installcis kr utn egy rvidke hromkrs etapot tett meg.
Cstrtkn szinte vltozatlanul a ma is autz mezny kap lehetsget, egyedl a Mercedes cserl, Rosberget Michael Schumacher vltja. Az elrejelzsek szerint a msodik napon lnyegesen kevesebb csapadkra kell szmtaniuk a piltknak, pntektl viszont jabb est jsolnak.
Teszteredmnyek, Jerez, 2010. 02. 10.:
|
Pilta |
Csapat |
Modell |
Krid |
Htrny |
Klnbsg
az elzhz |
Kr
|
1 |
N. Rosberg |
Mercedes |
W01 |
1:20.927 |
-.--- |
-.--- |
57 |
2 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:21.031 |
+0.104 |
+0.104 |
84 |
3 |
N. Hlkenberg |
Williams |
FW32 |
1:22.243 |
+1.316 |
+1.212 |
118 |
4 |
F. Alonso |
Ferrari |
F10 |
1:22.895 |
+1.968 |
+0.652 |
88 |
5 |
K. Kobajasi |
BMW Sauber |
C29 |
1:23.287 |
+2.360 |
+0.392 |
55 |
6 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:24.947 |
+4.020 |
+1.660 |
68 |
7 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM03 |
1:24.968 |
+4.041 |
+0.021 |
71 |
8 |
V. Petrov |
Renault |
R30 |
1:25.440 |
+4.513 |
+0.472 |
27 |
9 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:26.502 |
+5.575 |
+1.062 |
50 |
10 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 |
1:38.734 |
+17.807 |
+12.232 |
5 |
Tma: Virgin l Ki: Axi l Dtum: 2010. februr 6.
|
Sziasztok! Elkerlt mg nhny j kp a tesztrl s a bemutatrl:

s 2 vide:
EEE
Tma: Virgin l Ki: Axi l Dtum: 2010. februr 5.
|
Sziasztok! Bocsi, hogy nem sok friss volt mostanban, de a netem elg lass, radsul most ez extra.hu-rl t kell kltztetnem majd valahov az egsz galrit :S
Szerdn volt a Virgin Racing bemutatja, a ht msodik felben pedig Silverstoneban tesztel a csapat :)
Mr szerdn raktam fel nhny kpet, a tbbit most tltm :)

Virgin bemutat

Teszt - Silverstone
me a virtulis valsg, a Virgin Forma-1-es autja
Mr a bemutatkozsa eltt biztos volt, hogy a Forma-1-ben idn debtl Virgin Racing versenyautja egyedlll lesz, hiszen a fejlesztse sorn kizrlag szmtgpes technolgikat alkalmaztak a mrnkk, szlcsatornban egyetlen percet sem tlttt el a VR-01-es modell.
A klnleges tervezst (az sszes tbbi csapat hasznl szlcsatornt a fejlesztsek sorn) Nick Wirth technikai igazgat irnytotta, aki elktelezett hve a digitlis ramlsdinamikai szimulcik (CFD) alkalmazsnak.
A csapat mr decemberben bemutatta versenyzit, Timo Glockot s az jonc Lucas di Grassit, ma pedig felfedte piros-fekete fests versenyautjt is. Az jonc csapatok kzl a Virgin debtlt elsknt.
A Virgin cstrtkn s pnteken Silverstone-ban mr a plyn is kiprblja a VR-01-est, a jv httl pedig a rivlisokhoz csatlakozva Jerezben folytatjk a szezonra val felkszlst.
"Micsoda aut!"- lelkendezett a csapat kzlemnyben a tulajdonos, Richard Branson. "Nick s tervezcsapata hihetetlen munkt vgzett, s megrdemlik, hogy reflektorfnyben legyenek. Fantasztikus dolog volt rszesnek lenni ennek a projektnek, ltni a kezdeteket, s azt, ahogyan a kivl mrnkk dolgoznak"- mondta Branson, aki mr izgatottan vrja a jv heti tesztet, ahol felmrhetik, valjban mennyire is gyors az autjuk.
"A VR-01-es egy alapos kutatsi s rtkelsi folyamat eredmnye, mely sorn figyelembe vettk az sszes olyan paramtert, amely meghatroz lehet egy versenyaut esetben, ezeket pedig kombinltuk az idei technikai s sportszablyzattal"- mondta az aut szlatyja, Nick Wirth.
"Az aut a nagyfok aerodinamikai hatkonysgval s stabilitsval tnhet ki. A megbzhatsgra is nagyon gyeltnk, s termszetesen a Nemzetkzi Automobil-szvetsg (FIA) biztonsgi elrsai is kzponti szerepet kaptak a tervezs sorn. A biztonsg a nagyobb zemanyag-mennyisg miatt is klnsen fontos"- elemezte az autt Wirth, aki rthet mdon nagyon bszke a csapatra.
A szakember mr csak azrt is bszke s elgedett lehet, mert eddig mindent a menetrend szerint teljesteni tudtak, az temtervtl nem kellett eltrnik. "Komoly istll vagyunk, komoly tervekkel. Persze nem vrjuk, hogy rgtn llovasok lesznk, ahhoz mg tanulnunk kell. A megbzhatsgra, a biztonsgra s a hatkonysgra treksznk, s a legjobbak akarunk lenni az j csapatok kzl"- fogalmazta meg a clokat.
"Timo Glock s Lucas di Grassi szemlyben kt elsznt s pontos piltnk van
|