MONACO - SZOMBAT 2011.05.29. 00:13, Axi
FP3 - P19 1m18.580s
Qualy - P21 1m17.914s
Timo Glock szuper kört futott
A tegnapi jól megérdemelt szünet után Timo Glock és Jerome D'Ambrosio ma visszatértek Monte Carlo utcáira. Pénteken nincs edzés, így a pilóták és a mérnökök megvizsgálhatják az összegyűjtött adatokat az időmérő edzésre és a versenyre szánt legjobb beállításért. Ezután már csak meg kellett nézni, hogy működik-e.
A napsütötte apró hercegség pályájának hőmérséklete már a harmadik szabadedzésen elérte a 43°C-t. mindkét pilóta 21 kört teljesített ma és a Pirelli lágy és a szuperlágy keverékű gumikra is ráéreztek.
Az időmérő edzésen Glock és D'Ambrosio is a szuprelágy keveréket választotta, kétszer léptek a pályára és mindketten a második alkalom utolsó köreiben állították be idejüket.
Timo Glock:
„Ez volt számomra a tökéletes szombat. A szabadedzés jól ment délelőtt és ez volt a legjobb kvalifikációs kör, amit Monacóban futottam. Mindent beleadtam. Néha súroltam a falat és csúszkáltam is a korlátokhoz közel és a végén egy remek kör lett belőle. A leggyorsabb köröm előtt azt mondtam a mérnökeimnek: Mindent vagy semmit és négy tizeddel gyorsabbb voltam az az előtti körömhöz képest! Nagyon köszönöm a csapatnak, nagyszerű munkát végeztek és éltem a lehetőséggel. Csak egy tizeddel maradunk el az egyik Toro Rossótól és a Lotustól, szóval elégedett vagyunk a mai munkámmal.”
John Booth, csapatfőnök:
„Először is Perez mai balesete nagyon nagy volt és várjuk a pozitív híreket az állapotáról. Miután egész nap az adatokat vizsgáltuk, a legtöbb pénteki beállításváltoztatást alkalmaztuk mindkét autónkon délelőtt. Kezdetben mindkettő pilótánk a tapadás hiányára panaszkodott, viszonylag elégedettek voltak az autó beállításával. A piros zászló kissé megszakította a programunkat, de így is boldogak vagyunk. Egy olyan helyen, ahol a mechanikai beállítás nagy különbséget jelent, a mérnökeink jó munkát végeztek az autó optimalizálása érdekében. Timo mért köre talán a legjobb volt, amit tőle láttunk és jó volt látni, hogy élvezi a pályát, ahol a vezető jelenti a legnagyobb különbséget. Jerome autójának beállításán egy kisebb módosítást hajtottunk végre a kvalifiáció előtt, visszatértünk a csütörtökire, amit jobban kedvelt. Sajnos talán nem így kellett volna alakulnia a mai napnak, azonban összességében örülünk a hétvégén eddig mutatott fejlődésnek. Várjuk a holnapot, mindkét autónktól erős versenyre számítunk. Sok akció volt a pályán eddig és igyekszünk kihasználni minden lehetőséget, amivel találkozunk.”
/formula.hu/
KÉPEK 2011.05.29. 00:10, Axi
Glock váltja Trullit a Lotusnál? 2011.05.26. 21:51, Axi
Timo Glock a szezon kezdete óta panaszkodik az autójára, amellyel nem boldogul. A német pilótát nemcsak az bosszantja, hogy a sereghajtók táborát erősíti, hanem attól is tart, hogy kiesik a csapatvezetők látószögéből, és így soha többé nem lesz lehetősége arra, hogy egy élcsapatban versenyezzen.
"Az emberek nem igazán ismerik a részleteket, csak annyit látnak, hogy a mezőny végén harcolsz. Ez senkire sem vet jó fényt" – panaszkodott Glock, aki a Speedweek értesülései szerint felvette a kapcsolatot a Team Lotusszal, ahol jövőre Jarno Trulli helyét foglalhatja el.
A szaklap úgy tudja, hogy Trulli a szezon végén biztosan távozik a csapattól, ugyanis a vezetőség nem vette jó néven, hogy az olasz pilóta gyakran kifogásolta, hogy az ő autója gyakrabban meghibásodik, mint Heikki Kovalainen versenygépe.
KÉPEK - MONACO 2011.05.26. 21:49, Axi
MONACO 2011.05.26. 21:46, Axi
FP1 - P21 1m21.815s
FP2- P22 1m19.338s
Javulást vár a Virgin
Miután megtették a Földközi-tenger partján Barcelonától Monacóig az utat, a Marussia Virgin Racing csapat ma Monte Carlo utcáin körözött, négy nappal a Spanyol Nagydíj után. Az első két szabadedzés nagyon meleg és napos időben zajlott, a pálya hőmérséklete 40 °C fok volt.A mindig kihívást jelentő utcai pályán Timo Glock és Jerome d'Ambrosio megkezdte felkészülését a versenyre. Timo 17 kört teljesített délelőtt, Jerome az egyik legaktívabb pilótaként 31-et. Délután mindkét pilóta korán a pályára gurult. A pálya javult, így mindketten javítottak délelőtti idejükön. Ezen az edzésen mindkét Pirelli abroncs működését és kopását megvizsgálták. Timo további 35, Jerome 40 kört futott.
Timo Glock: "Összességében jó nap volt. Nem volt problémánk az autóval sem az első, sem a második szabadedzésen. Hasonló sebességet futottunk az élen állókkal, amikor a lágy keveréket használtuk, így összességében minden jól sikerült. Jó pénteki nap volt."
John Booth, csapatfőnök: "Először is szeretném elmondani, micsoda nagyszerű munkát végzett a csapat, hogy mindkét autót felkészítette a monacói specifikációkkal ilyen rövid idő alatt. Sok munkára volt szükség az autó elejével, mert változtatni kellett a kormányzáson erre a pályára. Az autó nagyszerű megbízhatóságot mutatott, így követni tudtuk programunkat, maximálisan kihasználtuk mindkét autónkkal a pályán tölthető időt. Két beállítási programot végeztünk, Jerome főleg a hasmagasság beállítására figyelt, míg Timo a súlyelosztással dolgozott. A két program eredményei alapján döntjük el a két autó beállítását. Timo programjának részeként a lágy keveréket elég korán megkapta, így azt hiszem, még jobb időeredményt fog elérni. Jerome ismét nagyszerű munkát végzett újoncként Monacóban, amely nem jelent könnyebbséget. Mindkét autó hosszabb etapokat futott a nap végén, mindkét keverékkel. Úgy tűnik a szuperlágy kétszer olyan gyorsan kopik, mint a lágy. Összességében sok adatunk van, de egy extra nap következik, az adatok elemzésével töltjük a holnapot."
VIDEO 2011.05.23. 12:36, Axi
Sziasztok! Hoztam egy videót Timoról, tegnap a verseny előtt készült a rajtrácson :)
KÉPEK 2011.05.23. 09:45, Axi
Mind a két Virgin célba ért 2011.05.23. 00:37, Axi
A Virgin Racing istálló mindkét versenyautója célba ért a 2011-es Spanyol Nagydíj vasárnapi futamán, a Circuit de Catalunyán. A hőmérséklet kellemes 27 fokos volt, míg az aszfalt 41 fokosra melegedett fel. Timo Glock a 19. helyen zárt, csapattársa Jerome D’Ambrosio pedig 20. lett.
Timo Glock: „Eredményes versenyen vagyok túl, bár az első forduló kicsit szűkre sikeredett. Liuzzi meg tudott előzni, mert jobb irányvonalon haladt, de később vissza tudtam előzni. Ez azért volt fontos, mert így a saját tempónkat tudtuk futni. Összességében ki tudtunk hozni mindent az autóból és ez a jó stratégiánknak is köszönhető. Boldog vagyok az elért eredménnyel.”
John Booth, csapatfőnök: „A rajt jól sikerült mindkét versenyzőnknek, de Timót sajnos megelőzte Liuzzi. A gumikkal akadt egy kis gond, mert a kerekek túlzott mértékben kezdtek el vibrálni. Ezt már a kvalifikációs edzés után is észleltük, de volt mára három szett lágy gumink, így nem volt komoly baj. A forgalommal is akadtak problémák, de ez együtt jár a versennyel. Az első kerékcserét követően Timo meg tudta előzni Liuzzit és Jerome is nagyszerűen teljesített. Összességében elégedettek lehetünk, hiszen mind a két autónk célba ért és nem is rossz pozícióban. Túl vagyunk a megbízhatósági gondjainkon, tehát elkezdhetünk azon dolgozni, hogy gyorsabbak és jobbak legyünk. Fejlesztenünk kell.”
SZOMBAT 2011.05.21. 22:37, Axi
FP3 - P20 1m27.706s
Qualifying - P20 1m27.315s
A Virgin célja a kockás zászló
A barcelonai Circuit de Catalunya pályán töltött második napja a harmadik és az utolsó szabadedzéssel kezdődött. Ismét meleg és napos idő volt, 24°C átlaghőmérséklettel. Jerome D'Ambrosio szerint még csúszós volt a pálya az időmérő edzés elején, így mindkét pilóta a garázsban várt, amíg a körülmények javultak. Húsz perccel az első etap megkezdése után végül 38 kört teljesített összesen a pilótapáros a versenyre való felkészülés előtt.
A kvalifikáción 38°C uralkodott, de az edzés nem jól kezdődött D'Ambrosio számára, mivel hidraulikus hiba lépett fel nála az első mért köre előtt. Glock azonban problémamentesen teljesítette az edzést és egy javítás után a huszadik helyen végzett. A Q1 befejezése előtt öt perccel D'Ambrosio csatlakozott Glockhoz és egy gyorskört teljesített lágy gumikon, így a 23. rajthelyről várhatja a holnapi versenyt.
Timo Glock, huszadik rajthely: „Szerintem jó időmérő edzésen vagyunk túl. Volt egy kis problémánk az első gumiszettel, mivel az nem működött az elvártak szerint és aggódtam kicsit. A második kör elég jó volt, bár vétettem egy kis hibát a hetedik kanyarban, amikor a határon autóztam. Pénteken egész nap nem tudtunk a beállításra koncentrálni és nehéz volt a régi csomagból jó teljesítményt kihozni. Mindent megpróbáltunk ma reggel és végül nem is voltunk olyan rosszak a kvalifikáción. Most már a versenyre kell fókuszálnunk és bíznunk kell abban, hogy az autó lépésről lépésre fejlődik.”
John Booth, csapatfőnök „Ma reggel Jerome küzködött azért, hogy a tegnapi sebességet kihozza az autóból, aztán a hidraulikus hiba tönkretette az időmérő edzésének elejét. A csapat gyorsan azonosította a hiba okát, egy tömítőgyűrű, amelyet rekord idő alatt kicseréltünk, így a pályára engedhettük, bár a körideje sem az ő, sem pedig az autójának teljesítményét nem mutatja. Timónak jobban ment az időmérő edzés, habár a vártnál kevesebb tapadása volt az elején, de a guminyomás beállítása után gyorsabb köröket teljesített. A holnapi versenyen ismét a verseny befejezése a célunk. Mindkét autónk teljesen megfelel az FIA motorra és kipufogóra vonatkozó előírásainak. Folytatjuk a fejlesztéseink finomítását a következő versenyeken.”
A képeket most sajnos nem tudom felrakni, mert nem működik a galéria :S
KÉPEK 2011.05.20. 23:49, Axi
|