Hírek : A Ferrari meghátrált, Glock állt az élre az esős Jerezben |
A Ferrari meghátrált, Glock állt az élre az esős Jerezben
Axi (forrás: www.f1hirek.hu) 2009.03.03. 19:15
Jerezben vasárnap sem voltak ideálisak a körülmények, ám hétfőre tovább romlott a helyzet. Az ötnapos teszt második napján szinte végig esett, ami a ferrarisoknak például teljesen elvette a kedvét a munkától, Felipe Massa csak egy körre hajtott ki a pályára. Timo Glock viszont lényegesen aktívabb volt, és a német pilóta mind a hat riválisát maga mögé utasította.
A pilóták a nap nagy részében az esőgumikat használták Jerezben, ám néha előkerülhettek a Bridgestone intermediate (átmeneti) abroncsai is.
Az azonban a köridőkből is kitűnik, hogy az aszfalt egyszer sem került ideális állapotba, a győztes Timo Glock ugyanis bő 10 másodperccel elmaradt a tegnapi legjobb időeredménytől.
A Toyota német pilótája az esős körülmények ellenére is több beállítás-változatot próbált ki, és eredményesnek nevezte a hétfői napot. Az esős pályán elért eredményekből nehéz következtetni a valós erőviszonyokra, de Glock első helye így is azt sugallja, hogy a TF109-es versenyképes lesz idén, hiszen a korábbi teszteken is jól teljesített.
|
Kubica öltözéke is árulkodó - rossz idő volt Jerezben |
Glocknak azonban nem volt problémamentes napja, délelőtt ugyanis meglehetősen bátran autózott, de a víz egyszer megtréfálta, és a Toyota máris megfeneklett a kavicságyban. Szerencséjére azonban ő és a négykerekű is sértetlen maradt.
Ilyen körülmények mellett meglepő lett volna, ha a pályabíróknak csak Glockot kellett volna kimenteniük. A második legjobb eredményt autózó Robert Kubica autója, az F1.09-es azonban egy elektronikus probléma miatt állt meg. A BMW Sauber lengyel versenyzője ezt leszámítva problémamentesen teljesíthette mai adagját, ami kereken 70 kör volt.
A Red Bull Racing versenyautóját ma is Sebastian Vettel vezette, de a német sem úszta meg probléma nélkül, egy alkalommal az RB5-öst is vissza kellett vontatni a bokszba. A vasárnapi nap legjobbja ma az ötödik pozícióban landolt.
A Williamsnél Nico Rosbergre várt a nem túl hálás feladat, hogy minél több adatot gyűjtsön össze az esőben. A fiatal német ki is tett magáért, 114 kör megtétele után szállt ki az FW31-es kódjelű négykerekűből, ezzel ma ő volt a legszorgalmasabb. Rosberg hosszú etapokat teljesített, és a ma látottak alapján az új Williams megbízhatósága teljesen rendben van.
A német versenyző a bokszkiállásokat is gyakorolta, de az oly gyakran emlegetett aerodinamikai elemeket is tesztelte: előkerült a módosított diffúzor, az először pénteken látott ’korcsolya élnek’ elnevezett légterelő, de a csapat új oldalszekrénnyel is kísérletezett.
Bár azt már tisztáztuk, hogy a vizes aszfalton elért helyezések nem mérvadóak, Giancarlo Fisichella Force Indiával megszerzett negyedik helye azért így is meglepő. Ráadásul így az indiai istálló szombaton bemutatott autója ismét a nagytestvér, a McLaren-Mercedes előtt végzett. Az időeredményen kívül mással azonban nem lehet elégedett az olasz pilóta, ugyanis a tegnapi soványka nap után ma is csak 54 körre futotta az erejéből.
A már említett Vettel mögött a McLaren-Mercedes versenyzője, Heikki Kovalainen bérelt helyet magának a mai tabellán. A finn MP4-24-es versenygépére új hátsószárny került fel.
A sort ismételten Nelsinho Piquet zárta a Renault-val. A tél eddigi negatív meglepetése mindenképpen a francia istálló, amely eddig jobbára az alsóházban tanyázott. Piquet-nek egyébként nem volt műszaki problémája, egyszerűen ma ennyire futotta neki.
|
A Force India eddig remekül teljesít |
A vasárnapi listán még szerepelt, és ma is Jerezben tartózkodott a Ferrari, ám a vörösök ma inkább spóroltak a tesztkilométerekkel. Felipe Massa délelőtt egyetlen körre merészkedett ki, de azt sem fejezte be, rögtön visszatért a bokszutcába. Kedden is a brazil teljesít szolgálatot, reményei szerint akkor már jobb körülmények között próbálhatja ki az F60-ast.
A 2008-as konstruktőri bajnok ma egyébként már a Bridgestone 2010-es szezonra tervezett abroncsait tesztelte volna, de az eső miatt inkább "pihentek a bokszban" - olvasható a csapat sajtóoldalán.
A csütörtökig tartó teszten a mezőny ma is a Honda és a Toro Rosso miatt nem volt teljes, előbbi a napról napra újabb fejezetekkel bővülő, a túlélésért folytatott harca miatt maradt távol, míg a Toro Rosso pilótái majd csak a hét második felében kapják meg 2009-es autójukat.
Teszteredmények, Jerez, 2009. 03. 02.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör |
1 |
T. Glock |
Toyota |
TF109 |
1:30.979 |
-.--- |
-.--- |
89 |
2 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.09 |
1:31.327 |
+0.348 |
+0.348 |
70 |
3 |
N. Rosberg |
Williams |
FW31 |
1:31.451 |
+0.472 |
+0.124 |
114 |
4 |
G. Fisichella |
Force India |
VJM02 |
1:31.547 |
+0.568 |
+0.096 |
54 |
5 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB5 |
1:32.220 |
+1.241 |
+0.673 |
102 |
6 |
H. Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
MP4-24 |
1:33.371 |
+2.392 |
+1.151 |
91 |
7 |
N. Piquet jr. |
Renault |
R29 |
1:33.476 |
+2.497 |
+0.105 |
66 |
|