Timo Glock 1982. március 18-án született a németországi Lindenfelsben.2004-ben szerepelt először a Forma1-ben a Jordan csapatnál. 2007-ben a GP2bajnoka, 2008-tól a ToyotaForma1-es csapatának versenyzője. A csapat kiszállása után 2010-ben és 2011-ben aVirginRacing csapatánál versenyezett. 2013 óta a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) a BMW csapatánál versenyez. BarátnőjeIsabell Reis, kisfia, Mika 2013-ban született.
Kanada : + A hétvégén Észak-Amerikába utazik a Forma-1-es mezőny
+ A hétvégén Észak-Amerikába utazik a Forma-1-es mezőny
Axi (forrás: www.f1hirek.hu) 2008.06.06. 16:01
Az idei szezon egyharmadán már túl vannak a Forma-1-es csapatok, a 2008-as idény hetedik állomására Kanadába utaznak a résztvevők, a montreali Gilles Villeneuve pályára. A helyszínen idén harmincadik alkalommal rendeznek futamot, amely várhatóan az eddig megszokott módon rendkívüli izgalmakat tartogat majd.
Montreal Québec tartomány legnagyobb, míg Kanada második legnagyobb városa, ahol a lakosok franciául beszélnek. A várost két folyó veszi körül, az Ottawa és a Sankt Lorenz. Montreal a nevét valószínűleg Mont Royal-ról kapta, ami magyarul annyit tesz, hogy királyi hegy. Legmagasabb pontja a Mont Royal-domb, amely 233 méter magas.
A várost 1642-ben alapították, és jelenleg több mint másfél millóan lakják. A Forma-1-es futamot a festői környezetben található Gilles Villeneuve pályán rendezik az Île Notre-Dame szigeten. Az aszfaltcsík érdekessége, hogy ha nem rendeznek F1-es versenyt, akkor ez is egy teljesen normális közútnak számít.
Sok autó esett áldozatul a Gilles Villeneuve pályának
A aszfaltcsík 1978-ban került a versenynaptárba, miután a korábbi versenyhelyszínt, a Motorsport Parkot idejétmúltnak és túlságosan veszélyesnek ítélték. Az ’új’ aszfaltcsík egy kőhajításnyra található Montreal központjától, így infrastruktúra szempontjából ideális helyen található. Az első futamot a kanadai Gilles Villeneuve nyerte (F1-es pályafutása első győzelme volt), akiről később, az 1982-es halálos balesete után nevezték el a helyszínt. A pálya 4361 méter hosszú és a versenyzőknek 15 kanyarral kell megbirkózniuk, amelyek közül 6 balos, 9 pedig jobbos.
Óriási terhelést kapnak a fékek
Az aszfaltcsík egyik legjellegzetesebb pontja a tizenegyes kanyar, amelynél tavaly a BMW Sauber versenyzője, Robert Kubica szenvedett hatalmas balesetet. A sok egyenessel teli pálya a gyorsabbak közé tartozik, és a beállítások egyik lényeges kérdése, a fékek megfelelő stabilitása. A gyors egyenesek után ugyanis arra van szükség, hogy a sofőrök a lehető legkeményebben le tudjanak lassítani, hogy aztán bevehessék az adott kanyart.
A pályán a versenyzőknek az óramutatóval megegyező irányban kell teljesíteniük a 305.270 kilométernyi távot. Az aszfaltcsík tizenegyes kanyarján kívül a másik különlegességet a ’Champions’ Wall’, vagyis a ’Bajnokok Fala’ jelenti, amely a célegyenes előtti utolsó sikánnal található. 1999-ben a három világbajnok Damon Hill, Michael Schumacher és Jacques Villeneuve is nekiütközött, és mindhármuknak fel is kellett adni a versenyt. A falon franciául a ’Bienvenue au Québec’ felirat olvasható, mely magyarul annyit jelent, ’Üdvözöljük Québecben’.
A legtöbb futamgyőzelemmel egyébként a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher jegyzi, akit összesen hétszer intettek le elsőként Montrealban. A második helyen tőle jócskán lemaradva, a három első hellyel büszkélkedő Nelson Piquet, akinek fia, Nelsinho idén a Renault-nál bizonyíthat. A versenyen futott eddigi leggyorsabb kört Rubens Barrichello tartja, aki még 2004-ben a Ferrarival érte el az eredményt.
Az 1978-as első versenyt tehát a helyi hős, Gilles Villeneuve nyerte, és idén már jubileimi, harmincadik futamra kerül sor. Mindössze egyetlen alkalommal, szponzorproblémák miatt 1987-ben nem tartottak itt versenyt, így a montreali is tradicionális betoncsíkok közé sorolható. A helyszínen rengeteg emlékezetes esemény történt, többek között ilyen volt, amikor Nigel Mansell már győztesnek hitte magát, de a Williams megállt alatta, így Nelson Piquet nyerte a futamot 1991-ben a Benettonnal. Ez volt a brazil utolsó futamgyőzelme is egyben.
Egy másik emlékezetes futam volt az is, amikor 1997-ben Michael Schumacher győzelmével ért véget a körözés, de a versenyt le kellett rövidíteni, mert Olivier Panis úgy összetörte a Prost csapat autóját, hogy a pilótának a lába is eltört. 2004-ben kettős Ferrari-siker született, Michael Schumacher nyert, Rubens Barrichello a második lett. A futam azonban amiatt maradt emlékezetes, hogy a BMW Williams mindkét autóját kizárták a versenyből, csakúgy mint a Toyotát, mivel a versenybírók úgy találták, hogy szabálytalan féket használtak.
2005-ben, a későbbi világbajnok alakulat a Renault nem túl szerencsés versenyt zárt itt, miután első két helyen álló sofőrjei, Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso is feladni kényszerültek a körözést. Előbbi pilótának műszaki problémái akadtak, míg utóbbi a falhoz csapta a Renault-t. Ekkor jött a McLarennel Juan-Pablo Montoya, aki ezt követően az élre került, csakhogy piros lámpánál hajtott ki a bokszból egy biztonsági autós periódust követően, így kizárták a versenyből, és csapattársa, Kimi Räikkönen sikerével zárult a verseny.