VERSENY 2011.05.08. 22:37, Axi
A 2011-es szezon negyedik - Európa első - versenyét rendezték ma az Istanbul Parkban. Derült és napos idő volt, a pálya hőmérséklete 33 °C fokra emelkedett, de gyorsan borússá vált a helyzet Timo Glock számára, amikor sebességváltó problémával szembesült a rajtrácsra felvezető körében. Visszatért a garázsba, ahol a csapat megpróbálta kicserélni a sebességváltót, annak érdekében, hogy a boxutcából a német pilóta elrajtolhasson. Miközben versenyezni már nem volt lehetőség, a csapat szerette volna tesztelni versenykörülmények között az új elemeket, adatgyűjtés miatt. Közel 40 percet dolgoztak azon, hogy Timo kigurulhasson a pályára, de végül túl sok akadály merült fel, miközben csapattársa, Jerome d'Ambrosio versenyben volt.
Timo Glock:
"Nagyon rövid versenyem volt. Nagyon frusztráló volt már a rajtrácsa felvezető körben megtapasztalni, hogy probléma van az ötödik sebességi fokozattal. A csapat csodálatos munkát végezve próbált a pályára küldeni, de végül ez nem sikerült. Összességében azt hiszem, javulást értünk el a hétvégén, de még keménye munka áll előttünk, ha szeretnénk előre lépni. Mindenki nagyon elkötelezett ez iránt, így koncentráltan várjuk Spanyolországot, ahol remélem, elég fejlődést érünk el az új padlólemezzel és a kipufogóval, amely segítségünkre lehet egy kicsit."
John Booth, csapatfőnök:
"Amikor a boxutcát megnyitották a verseny előtt, nem tételeztük fel, hogy a szokásos rajtrács folyamaton kívül mást is el kell végeznünk, így meglepődve hallottuk Timo jelentésé arról, hogy elment az ötödik sebességi fokozata a felvezető körében. A garázsban megpróbáltuk kicserélni a sebességváltót, amely nem sikerült a verseny előtt, Jerome autójával viszont fel tudtunk állni a rajtrácsra. A két autóért felelős személyzet két különböző helyzetben volt, Timo szerelői nyugodtan és módszeresen dolgoztak az extrém nyomás alatt. A herkulesi erőfeszítések ellenére végül úgy döntöttünk, nincs értelme az autóval kockáztatni. Csalódottak voltunk Timo miatt és most megvizsgáljuk az adatokat, hogy megtudjuk, mi is történt. Tavaly többször volt problémánk a sebességváltóval és óriási munkát végeztünk a javításával az idei évre, ez nagyon szokatlan, hogy ilyen problémával szembesültünk."
Ami Jeromét illeti, úgy gondoltuk, hogy a 'versenyek versenyét' futja és pontosan ezt is láttuk. Mindkét kezével megragadta a lehetőséget, a DRS-t hatékonyan használta, megelőzte Karthikeyant, majd a harmadik, vagy negyedik kör után Liuzzival vívott harcot, Jerome kitartása kifizetődő volt, előzni tudott. Ettől a ponttól magányos versenye volt, azonban tökéletes stratégiával maximalizálta lehetőségeit és jól kezelte a forgalmat. Tény, ezen a versenyen az eddig lefutott 23 versenyünk közül a legkevesebb alkalommal kaptunk kék zászlót. A 30. körben úgy döntöttünk, két kiállásos stratégiára váltunk, amely bátor húzás volt. Jerome briliánsan vezetett, megóvta a lágy keverékű abroncsokat és működött a stratégia. Most az Idiadában megrendezésre kerülő aerodinamikai tesztre koncentrálunk, melyet jövő vasárnapra tervezünk, itt folytatjuk az új aerodinamikai csomag kiértékelését, abban a reményben, hogy javulást érünk el Spanyolországban. Örömmel adunk lehetőséget az egyik pilótánknak az utánpótlás programból - Adrian Quaife-Hobbsnak a Marussia Manor RAcing GP3-ból - első alkalommal vezethet Formula-1-es autót."
|