VERSENY 2011.05.08. 22:37, Axi

A 2011-es szezon negyedik - Eurpa els - versenyt rendeztk ma az Istanbul Parkban. Derlt s napos id volt, a plya hmrsklete 33 C fokra emelkedett, de gyorsan borss vlt a helyzet Timo Glock szmra, amikor sebessgvlt problmval szembeslt a rajtrcsra felvezet krben. Visszatrt a garzsba, ahol a csapat megprblta kicserlni a sebessgvltt, annak rdekben, hogy a boxutcbl a nmet pilta elrajtolhasson. Mikzben versenyezni mr nem volt lehetsg, a csapat szerette volna tesztelni versenykrlmnyek kztt az j elemeket, adatgyjts miatt. Kzel 40 percet dolgoztak azon, hogy Timo kigurulhasson a plyra, de vgl tl sok akadly merlt fel, mikzben csapattrsa, Jerome d'Ambrosio versenyben volt.
Timo Glock:
"Nagyon rvid versenyem volt. Nagyon frusztrl volt mr a rajtrcsa felvezet krben megtapasztalni, hogy problma van az tdik sebessgi fokozattal. A csapat csodlatos munkt vgezve prblt a plyra kldeni, de vgl ez nem sikerlt. sszessgben azt hiszem, javulst rtnk el a htvgn, de mg kemnye munka ll elttnk, ha szeretnnk elre lpni. Mindenki nagyon elktelezett ez irnt, gy koncentrltan vrjuk Spanyolorszgot, ahol remlem, elg fejldst rnk el az j padllemezzel s a kipufogval, amely segtsgnkre lehet egy kicsit."
John Booth, csapatfnk:
"Amikor a boxutct megnyitottk a verseny eltt, nem tteleztk fel, hogy a szoksos rajtrcs folyamaton kvl mst is el kell vgeznnk, gy meglepdve hallottuk Timo jelents arrl, hogy elment az tdik sebessgi fokozata a felvezet krben. A garzsban megprbltuk kicserlni a sebessgvltt, amely nem sikerlt a verseny eltt, Jerome autjval viszont fel tudtunk llni a rajtrcsra. A kt autrt felels szemlyzet kt klnbz helyzetben volt, Timo szereli nyugodtan s mdszeresen dolgoztak az extrm nyoms alatt. A herkulesi erfesztsek ellenre vgl gy dntttnk, nincs rtelme az autval kockztatni. Csaldottak voltunk Timo miatt s most megvizsgljuk az adatokat, hogy megtudjuk, mi is trtnt. Tavaly tbbszr volt problmnk a sebessgvltval s risi munkt vgeztnk a javtsval az idei vre, ez nagyon szokatlan, hogy ilyen problmval szembesltnk."
Ami Jeromt illeti, gy gondoltuk, hogy a 'versenyek versenyt' futja s pontosan ezt is lttuk. Mindkt kezvel megragadta a lehetsget, a DRS-t hatkonyan hasznlta, megelzte Karthikeyant, majd a harmadik, vagy negyedik kr utn Liuzzival vvott harcot, Jerome kitartsa kifizetd volt, elzni tudott. Ettl a ponttl magnyos versenye volt, azonban tkletes stratgival maximalizlta lehetsgeit s jl kezelte a forgalmat. Tny, ezen a versenyen az eddig lefutott 23 versenynk kzl a legkevesebb alkalommal kaptunk kk zszlt. A 30. krben gy dntttnk, kt killsos stratgira vltunk, amely btor hzs volt. Jerome brilinsan vezetett, megvta a lgy keverk abroncsokat s mkdtt a stratgia. Most az Idiadban megrendezsre kerl aerodinamikai tesztre koncentrlunk, melyet jv vasrnapra terveznk, itt folytatjuk az j aerodinamikai csomag kirtkelst, abban a remnyben, hogy javulst rnk el Spanyolorszgban. rmmel adunk lehetsget az egyik piltnknak az utnptls programbl - Adrian Quaife-Hobbsnak a Marussia Manor RAcing GP3-bl - els alkalommal vezethet Formula-1-es autt."
|