Timo Glock 1982. mrcius 18-n szletett a nmetorszgi Lindenfelsben.2004-ben szerepelt elszr a Forma1-ben a Jordan csapatnl. 2007-ben a GP2bajnoka, 2008-tl a ToyotaForma1-es csapatnak versenyzje. A csapat kiszllsa utn 2010-ben s 2011-ben aVirginRacing csapatnl versenyezett. 2013 ta a Nmet Traaut Bajnoksgban (DTM) a BMW csapatnl versenyez. BartnjeIsabell Reis, kisfia, Mika 2013-ban szletett.
A Nmet Nagydj idmr edzse hvs idben zajlott a Nrburgringen. Timo Glock hazai versenyt a 20. helyrl kezdheti, mg Jerome d'Ambrosio a 22. helyet szerezte meg.
A dleltti harmadik szabadedzsen mindkt pilta folytatta a belltsok vglegestst az idmr edzsre s a versenyre. A leveg 12 C fokos, a plya 19 C fokos volt, a f problmt ismt a gumik felmelegtse jelentette.
Timo s Jerome volt az els kt pilta a plyn az idmr edzs megkezdsekor, melyet hasonl krlmnyek kztt rendeztek, mint a dleltti edzst - a leveg 14 C fok, a plya 22 C fok volt. Mindkt pilta 12 krt teljestett, a lgy keverket hasznltk, legjobb idejket a msodik krzskor rtk el.
Timo Glock:
"Az autt nem volt knny vezetni ma. Hasonl problmnk volt, mint Silverstone-ban a szeles idben s erre autnk nagyon rzkeny. Meg kell tudni, mirt, mert a kisebb hibk ellenre tl alulkormnyzott volt s a hatrokat tlpve kellett megprblni a maximumot kihozni az autbl, ngy-t tizedmsodperccel gyorsabbak lehettnk volna. Kemnyen nyomtam s azt hiszem, j krt raktam ssze. Szeretnk tbbet kihozni az autbl. Sikerlt a Lotusok kz bekeldni s jobb idjrsban azt hiszem, j versenyre szmthatunk, gy majd megltjuk, mit hoz a holnap. A rajongk nagyszerek s ksznet illeti ket a tmogatsrt hazai versenyemen."
John Booth, csapatfnk:
"Sok idt tltttnk az jszaka az informcik kielemzsvel, melyet a pnteki nap sorn gyjtttnk, klns figyelmet fordtva az aerodinamikai adatokra. Ennek eredmnyeknt az jszaka sorn komoly vltoztatsokat vgeztnk mindkt autn. A piltk elgedettek voltak a vltoztatsokkal s a harmadik szabadedzsen tovbbi javulst rhettnk el. Kezdjk megrteni, hol vannak problmk, klnsen az utols kt htvgn sikerlt ez, amikor hideg plyn kellett menni s szeles krlmnyek kztt. Jelenleg ez nem fekszik autnknak, de dolgozni fogunk a problma megoldsn. Kt hosszabb etapot terveztnk az idmr edzsre, kihasznlva a lgy keverk elnyeit, amelyek tartsak. Mindkt piltnk j munkt vgzett, kezelni tudta a forgalmat s j eredmnyt rtnk el, egyik autnkkal a Lotus el kerltnk. Elgedettek vagyunk a mai teljestmnnyel, rmmel vrjuk a holnapi versenyt."
Az els kt szabadedzssel megkezddtt Timo Glock hazai versenye a Nrburgringen. Ma hvs idjrs volt az Eifel-hegysgben.
A dleltti szabadedzsen a plya hmrsklete 19 C fok volt, Timo s Jerome a motor s az aerodinamikai tesztelsre koncentrlt. Mindkt pilta klnbz belltsokat prblt ki, ezeket a belltsokat a mlt hten az egyenesbeli tesztekre alapoztk. Miutn gy dntttek, hogy a Pirelli PZero ksrleti abroncsait a nap msodik szabadedzsn hasznljk, a piltk szmra a f nehzsget a kemny keverk munkra fogsa jelentette. Timo 23, Jerome 22 krt teljestett.
Dlutnra a plya javult, mindkt pilta a lgy keverkkel javtani tudott a dleltti kridn. Timo tovbbi 32, Jerome 33 krt futott, sszesen 110 krt teljestettek a nap folyamn.
Timo Glock:
"Ma dleltt szerettnk volna az aerodinamikai programra koncentrlni s ezrt nem vgeztnk valdi belltsi munkt, csak a kemny keverket hasznltuk, mely lassabb, mint a kt lgy keverk. Azt hiszem, a msodik szabadedzs megfelel volt szmunkra. Nem vagyok 100 szzalkosan elgedett, de azt hiszem, jl kezddik a htvge. Jl reztem magam az autban s nagyon rlk, hogy Nmetorszgban lehetek s a fantasztikus hazai, nmet rajongk eltt versenyezhetek."
John Booth, csapatfnk:
"A dleltti edzsen rgebbi dolgokkal foglalkoztunk, a motorelektronikt prbltuk meghatrozni a maximlis aerodinamikai teljestmnyhez. Nhny belltst azokra az adatokra alapoztunk, melyet az egyenesbeli teszten gyjtttnk. Termszetesen komoly klnbsg van a lgy s a kemny keverk kztt, klnsen az els nhny krben, mivel Timval gy dntttnk, nem hasznljuk a kemny keverket a msodik szabadedzsen, hasznosabb belltsi munkt tudtunk vgezni. Az edzs vgre sokkal tbb adatot gyjtttnk, mint egy norml pnteki napon, ezzel remlhetleg javulst rhetnk el."
Timo Glock s Jerome d'Ambrosio pozitv idmr edzst zrtak a Marussia Virgin Racing hazai versenyn, a Brit Nagydjon.
A nap dersebben kezddtt, mint a pnteki els kt szabadedzs idjrsa, a csapatoknak az egy rs szabadedzsen lehetsgk nylt ma reggel, hogy optimalizljk a szraz plyra alkalmas belltsokat az idmr edzsre s a holnapi versenyre. A kt aut hibtlanul dolgozott programjn s mindkt pilta kirtkelhette a Pirelli kemny s lgy keverknek mkdst. Mivel a gumikopst csak korltozott mrtkben sikerlt kirtkelni, rugalmas stratgira lesz szksg a holnapi versenyen. Az edzsen Timo 18, Jerome 20 krt teljestett.
Nem sokkal az idmr edzs kezdete eltt az g beborult s az idmr edzs kzepre est jsoltak. Minden csapat teljestette els kreit, de amint Timo megkezdte a munkt a msodik szett abroncsot az es eleredt. Hamarosan az egsz plyn esett s egyrtelmv vlt, tovbbi javulsra nem lehet szmtani az ideredmnyekben. Timo ht krt teljestett az edzs alatt s a 20. helyen zrt, Jerome hat kr utn a 22. lett.
Timo Glock:
"Elgedett vagyok a mai nappal - a 20. hellyel, megelztem Trullit s nagyon j krt futottam. Az aut nem volt j dleltt szraz plyn, gy vltoztatsokat vgeztnk, de mg gy sem volt egszen j. Mindent beleadtam s jl sikerlt. Nem lehet tudni pontosan, milyen lesz a silverstone-i idjrs, gy az idmr edzsen amennyire korn csak lehet, mrt krt kell futni s ezutn az es biztosan megrkezik. Az j szett gumikkal minden jl ment s megfelel pillanatban hoztam ki bellk a legjobbat. Hibztam kicsit, de sikerlt legkzelebbi ellenfeleink el kerlni, gy elgedett vagyok. Izgatottan vrom holnapi hazai versenynket."
John Booth, csapatfnk.
"A mai jobb idjrsi krlmnyek kztt megkezdhettk a szraz plyra alkalmas belltsokkal a munkt s a gumikirtkelst, habr a harmadik szabadedzs sem telt el es nlkl, ezrt nem tudtunk a megfelel mennyisg adatot sszegyjteni. Timo jl teljestett a harmadik szabadedzsen, de nem rezte jnak az autt, sszehasonltva a Valenciban kiegyenslyozott autval. Az idmr edzs eltt mrnkeivel dolgozva vltoztattak a belltsokon, amely mindig kockzatos. Azonban elgedett volt az autval ezt kveten s lenygz krt teljestett. A harmadik szabadedzs elejn elered es lervidtette Jerome hossz etapjt, amellyel tbb adatot gyjthettnk volna az abroncsokrl. Azonban Jerome kihasznlta a lehetsget, belltsi munkt vgzett, melybl mindkt autnak elnye szrmazott. Csalds, hogy Jerome msodszor mr nem tudott mrt krt futni az idmr edzsen, mivel biztos vagyok benne, javulni tudott volna."