Timo Glock 1982. március 18-án született a németországi Lindenfelsben.2004-ben szerepelt először a Forma1-ben a Jordan csapatnál. 2007-ben a GP2bajnoka, 2008-tól a ToyotaForma1-es csapatának versenyzője. A csapat kiszállása után 2010-ben és 2011-ben aVirginRacing csapatánál versenyezett. 2013 óta a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) a BMW csapatánál versenyez. BarátnőjeIsabell Reis, kisfia, Mika 2013-ban született.
A Német Nagydíj időmérő edzése hűvös időben zajlott a Nürburgringen. Timo Glock hazai versenyét a 20. helyről kezdheti, míg Jerome d'Ambrosio a 22. helyet szerezte meg.
A délelőtti harmadik szabadedzésen mindkét pilóta folytatta a beállítások véglegesítését az időmérő edzésre és a versenyre. A levegő 12 °C fokos, a pálya 19 °C fokos volt, a fő problémát ismét a gumik felmelegítése jelentette.
Timo és Jerome volt az első két pilóta a pályán az időmérő edzés megkezdésekor, melyet hasonló körülmények között rendeztek, mint a délelőtti edzést - a levegő 14 °C fok, a pálya 22 °C fok volt. Mindkét pilóta 12 kört teljesített, a lágy keveréket használták, legjobb idejüket a második körözéskor érték el.
Timo Glock:
"Az autót nem volt könnyű vezetni ma. Hasonló problémánk volt, mint Silverstone-ban a szeles időben és erre autónk nagyon érzékeny. Meg kell tudni, miért, mert a kisebb hibák ellenére túl alulkormányzott volt és a határokat átlépve kellett megpróbálni a maximumot kihozni az autóból, négy-öt tizedmásodperccel gyorsabbak lehettünk volna. Keményen nyomtam és azt hiszem, jó kört raktam össze. Szeretnék többet kihozni az autóból. Sikerült a Lotusok közé beékelődni és jobb időjárásban azt hiszem, jó versenyre számíthatunk, így majd meglátjuk, mit hoz a holnap. A rajongók nagyszerűek és köszönet illeti őket a támogatásért hazai versenyemen."
John Booth, csapatfőnök:
"Sok időt töltöttünk az éjszaka az információk kielemzésével, melyet a pénteki nap során gyűjtöttünk, különös figyelmet fordítva az aerodinamikai adatokra. Ennek eredményeként az éjszaka során komoly változtatásokat végeztünk mindkét autón. A pilóták elégedettek voltak a változtatásokkal és a harmadik szabadedzésen további javulást érhettünk el. Kezdjük megérteni, hol vannak problémák, különösen az utolsó két hétvégén sikerült ez, amikor hideg pályán kellett menni és szeles körülmények között. Jelenleg ez nem fekszik autónknak, de dolgozni fogunk a probléma megoldásán. Két hosszabb etapot terveztünk az időmérő edzésre, kihasználva a lágy keverék előnyeit, amelyek tartósak. Mindkét pilótánk jó munkát végzett, kezelni tudta a forgalmat és jó eredményt értünk el, egyik autónkkal a Lotus elé kerültünk. Elégedettek vagyunk a mai teljesítménnyel, örömmel várjuk a holnapi versenyt."
Az első két szabadedzéssel megkezdődött Timo Glock hazai versenye a Nürburgringen. Ma hűvös időjárás volt az Eifel-hegységben.
A délelőtti szabadedzésen a pálya hőmérséklete 19 °C fok volt, Timo és Jerome a motor és az aerodinamikai tesztelésre koncentrált. Mindkét pilóta különböző beállításokat próbált ki, ezeket a beállításokat a múlt héten az egyenesbeli tesztekre alapozták. Miután úgy döntöttek, hogy a Pirelli PZero kísérleti abroncsait a nap második szabadedzésén használják, a pilóták számára a fő nehézséget a kemény keverék munkára fogása jelentette. Timo 23, Jerome 22 kört teljesített.
Délutánra a pálya javult, mindkét pilóta a lágy keverékkel javítani tudott a délelőtti köridőn. Timo további 32, Jerome 33 kört futott, összesen 110 kört teljesítettek a nap folyamán.
Timo Glock:
"Ma délelőtt szerettünk volna az aerodinamikai programra koncentrálni és ezért nem végeztünk valódi beállítási munkát, csak a kemény keveréket használtuk, mely lassabb, mint a két lágy keverék. Azt hiszem, a második szabadedzés megfelelő volt számunkra. Nem vagyok 100 százalékosan elégedett, de azt hiszem, jól kezdődik a hétvége. Jól éreztem magam az autóban és nagyon örülök, hogy Németországban lehetek és a fantasztikus hazai, német rajongók előtt versenyezhetek."
John Booth, csapatfőnök:
"A délelőtti edzésen régebbi dolgokkal foglalkoztunk, a motorelektronikát próbáltuk meghatározni a maximális aerodinamikai teljesítményhez. Néhány beállítást azokra az adatokra alapoztunk, melyet az egyenesbeli teszten gyűjtöttünk. Természetesen komoly különbség van a lágy és a kemény keverék között, különösen az első néhány körben, mivel Timóval úgy döntöttünk, nem használjuk a kemény keveréket a második szabadedzésen, hasznosabb beállítási munkát tudtunk végezni. Az edzés végére sokkal több adatot gyűjtöttünk, mint egy normál pénteki napon, ezzel remélhetőleg javulást érhetünk el."
Timo Glock és Jerome d'Ambrosio pozitív időmérő edzést zártak a Marussia Virgin Racing hazai versenyén, a Brit Nagydíjon.
A nap derűsebben kezdődött, mint a pénteki első két szabadedzés időjárása, a csapatoknak az egy órás szabadedzésen lehetőségük nyílt ma reggel, hogy optimalizálják a száraz pályára alkalmas beállításokat az időmérő edzésre és a holnapi versenyre. A két autó hibátlanul dolgozott programján és mindkét pilóta kiértékelhette a Pirelli kemény és lágy keverékének működését. Mivel a gumikopást csak korlátozott mértékben sikerült kiértékelni, rugalmas stratégiára lesz szükség a holnapi versenyen. Az edzésen Timo 18, Jerome 20 kört teljesített.
Nem sokkal az időmérő edzés kezdete előtt az ég beborult és az időmérő edzés közepére esőt jósoltak. Minden csapat teljesítette első köreit, de amint Timo megkezdte a munkát a második szett abroncsot az eső eleredt. Hamarosan az egész pályán esett és egyértelművé vált, további javulásra nem lehet számítani az időeredményekben. Timo hét kört teljesített az edzés alatt és a 20. helyen zárt, Jerome hat kör után a 22. lett.
Timo Glock:
"Elégedett vagyok a mai nappal - a 20. hellyel, megelőztem Trullit és nagyon jó kört futottam. Az autó nem volt jó délelőtt száraz pályán, így változtatásokat végeztünk, de még így sem volt egészen jó. Mindent beleadtam és jól sikerült. Nem lehet tudni pontosan, milyen lesz a silverstone-i időjárás, így az időmérő edzésen amennyire korán csak lehet, mért kört kell futni és ezután az eső biztosan megérkezik. Az új szett gumikkal minden jól ment és megfelelő pillanatban hoztam ki belőlük a legjobbat. Hibáztam kicsit, de sikerült legközelebbi ellenfeleink elé kerülni, így elégedett vagyok. Izgatottan várom holnapi hazai versenyünket."
John Booth, csapatfőnök.
"A mai jobb időjárási körülmények között megkezdhettük a száraz pályára alkalmas beállításokkal a munkát és a gumikiértékelést, habár a harmadik szabadedzés sem telt el eső nélkül, ezért nem tudtunk a megfelelő mennyiségű adatot összegyűjteni. Timo jól teljesített a harmadik szabadedzésen, de nem érezte jónak az autót, összehasonlítva a Valenciában kiegyensúlyozott autóval. Az időmérő edzés előtt mérnökeivel dolgozva változtattak a beállításokon, amely mindig kockázatos. Azonban elégedett volt az autóval ezt követően és lenyűgöző kört teljesített. A harmadik szabadedzés elején eleredő eső lerövidítette Jerome hosszú etapját, amellyel több adatot gyűjthettünk volna az abroncsokról. Azonban Jerome kihasználta a lehetőséget, beállítási munkát végzett, melyből mindkét autónak előnye származott. Csalódás, hogy Jerome másodszor már nem tudott mért kört futni az időmérő edzésen, mivel biztos vagyok benne, javulni tudott volna."