BARCELONA, PNTEK 2011.05.20. 23:48, Axi

FP1 - P21 1m31.235s
FP2- P22 1m28.062s
A Virgin megosztotta pilti kztt a munkt
Az els egyenesbeli aerodinamikai tesztet kveten a Marussia Virgin Racing ma ismt plyra gurult, a Circuit de Catalunya plyn a Spanyol Nagydj versenyhtvgjnek els kt szabadedzst teljestettk.Az aerodinamikai teszt eredmnyeknt nhny mdostst vgzett a csapat az j padllemezen s a kipufogrendszeren, hogy megoldjk a melegedsi problmt, mellyel Trkorszgban szembesltek. Azrt, hogy a maximlis adatgyjtst biztostani tudjk, Timo Glock autjt j csomaggal szereltk fel, mg Jerome d'Ambrosio autjn a korbbi padllemez s kipufog kapott helyet. A meleg s napos idben a plya hmrsklete 27 C fokos volt, a dleltt folyamn Timo s Jerome gyorsan teljestettk installcis kreiket. Majd a garzsban vrakoztak, hogy a plya javuljon. Mindkt aut hibtlanul mkdtt s az edzs vgre Timo 25, Jerome 18 krt teljestett. Dlutnra a plya 44 C fokra melegedett s ismt sikerlt mindkt autval a tervezett programot elvgezni. Jerome 36, Timo 28 krt futott.
Timo Glock: "Jelenleg arra koncentrlunk, hogy tapadst rjnk el az j kipufogrendszerrel, gy nem tudtunk a belltssal, vagy az egyensllyal foglalkozni. A mai nap fleg az adatgyjtsrl szlt. Ez nem knny, de azt hiszem, javulst rtnk el s kezdjk megismerni az j fejlesztseket. Sok munkt kell elvgezni jszaka, mieltt eldntjk, melyik rendszer marad az autn holnap s a versenyen."
John Booth, csapatfnk: "Az egyenesbeli teszt eredmnyeknt gy dntttnk, megosztjuk programunkat, Timo az j aerodinamikai csomaggal dolgozik, a motorteljestmnyt s a diffzorbelltst prblgatjuk, mg Jerome kizrlag az abroncsokra koncentrl, mivel j kemny keverket kaptunk a spanyol versenyre. gy tnik, ez a keverk sokkal kevsb kopik, mint az elz vltozat, habr az els krkben nem igazn jk a kridk. Ez ismt rdekes versenyt eredmnyezhet, a klnbz stratgikkal. jszaka tnzzk az adatokat s sszehasonltjuk a kt kipufog- s diffzor csomagot, valamint ellenrizzk az elemeket. Ezt kveten eldntjk, melyik specifikci kerl az autra. Az j csomagban termszetesen sok lehetsg van; nagy csalds, hogy Timo forgalomba kerlt, amikor a lgy keverk abroncsot hasznlta s nem sikerlt valdi teljestmnyt mutatnia."
SPANYOLORSZG 2011.05.19. 23:15, Axi
VERSENY 2011.05.08. 22:37, Axi

A 2011-es szezon negyedik - Eurpa els - versenyt rendeztk ma az Istanbul Parkban. Derlt s napos id volt, a plya hmrsklete 33 C fokra emelkedett, de gyorsan borss vlt a helyzet Timo Glock szmra, amikor sebessgvlt problmval szembeslt a rajtrcsra felvezet krben. Visszatrt a garzsba, ahol a csapat megprblta kicserlni a sebessgvltt, annak rdekben, hogy a boxutcbl a nmet pilta elrajtolhasson. Mikzben versenyezni mr nem volt lehetsg, a csapat szerette volna tesztelni versenykrlmnyek kztt az j elemeket, adatgyjts miatt. Kzel 40 percet dolgoztak azon, hogy Timo kigurulhasson a plyra, de vgl tl sok akadly merlt fel, mikzben csapattrsa, Jerome d'Ambrosio versenyben volt.
Timo Glock:
"Nagyon rvid versenyem volt. Nagyon frusztrl volt mr a rajtrcsa felvezet krben megtapasztalni, hogy problma van az tdik sebessgi fokozattal. A csapat csodlatos munkt vgezve prblt a plyra kldeni, de vgl ez nem sikerlt. sszessgben azt hiszem, javulst rtnk el a htvgn, de mg kemnye munka ll elttnk, ha szeretnnk elre lpni. Mindenki nagyon elktelezett ez irnt, gy koncentrltan vrjuk Spanyolorszgot, ahol remlem, elg fejldst rnk el az j padllemezzel s a kipufogval, amely segtsgnkre lehet egy kicsit."
John Booth, csapatfnk:
"Amikor a boxutct megnyitottk a verseny eltt, nem tteleztk fel, hogy a szoksos rajtrcs folyamaton kvl mst is el kell vgeznnk, gy meglepdve hallottuk Timo jelents arrl, hogy elment az tdik sebessgi fokozata a felvezet krben. A garzsban megprbltuk kicserlni a sebessgvltt, amely nem sikerlt a verseny eltt, Jerome autjval viszont fel tudtunk llni a rajtrcsra. A kt autrt felels szemlyzet kt klnbz helyzetben volt, Timo szereli nyugodtan s mdszeresen dolgoztak az extrm nyoms alatt. A herkulesi erfesztsek ellenre vgl gy dntttnk, nincs rtelme az autval kockztatni. Csaldottak voltunk Timo miatt s most megvizsgljuk az adatokat, hogy megtudjuk, mi is trtnt. Tavaly tbbszr volt problmnk a sebessgvltval s risi munkt vgeztnk a javtsval az idei vre, ez nagyon szokatlan, hogy ilyen problmval szembesltnk."
Ami Jeromt illeti, gy gondoltuk, hogy a 'versenyek versenyt' futja s pontosan ezt is lttuk. Mindkt kezvel megragadta a lehetsget, a DRS-t hatkonyan hasznlta, megelzte Karthikeyant, majd a harmadik, vagy negyedik kr utn Liuzzival vvott harcot, Jerome kitartsa kifizetd volt, elzni tudott. Ettl a ponttl magnyos versenye volt, azonban tkletes stratgival maximalizlta lehetsgeit s jl kezelte a forgalmat. Tny, ezen a versenyen az eddig lefutott 23 versenynk kzl a legkevesebb alkalommal kaptunk kk zszlt. A 30. krben gy dntttnk, kt killsos stratgira vltunk, amely btor hzs volt. Jerome brilinsan vezetett, megvta a lgy keverk abroncsokat s mkdtt a stratgia. Most az Idiadban megrendezsre kerl aerodinamikai tesztre koncentrlunk, melyet jv vasrnapra terveznk, itt folytatjuk az j aerodinamikai csomag kirtkelst, abban a remnyben, hogy javulst rnk el Spanyolorszgban. rmmel adunk lehetsget az egyik piltnknak az utnptls programbl - Adrian Quaife-Hobbsnak a Marussia Manor RAcing GP3-bl - els alkalommal vezethet Formula-1-es autt."
SZOMBAT 2011.05.07. 20:45, Axi
FP3- P22 1m31.175s
Idmr- P22 1m30.813s
Kszkdtt a Virgin
16 fokos meleg s napsts fogadta a mezny a Trk Nagydj idmr edzsn. A Marussia Virgin Racing csapata tovbb folytatta az MVR02-es modell fejlesztst s jabb alkatrszeket vetett be annak rdekben, hogy a vasrnapi futamon mg jobb legyen.
A hmrsklet tovbb emelkedett 18 fokra, a plya pedig 37 fokos volt, amikor megkezddtt a kvalifikcis edzs. Mind a kt pilta 8 krt teljestett a plyn, s Jerome D’Ambrosio egy remek 20. helyet szerzet meg, de 5 helyes bntetse miatt a 24. rajtkockbl vghat csak neki a versenynek. Ez a tegnapi srga zszlnl trtnt incidens miatt elkerlhetetlen volt. Timo Glock a 22. helyet szerezte meg.
Timo Glock: „Nem a legjobb idmr. A 12-14-es fordtk kztt nem volt 100 szzalkos a motorom teljestmnye, ezeket ki kell javtanunk holnapra, de minden ms rendben volt. Jerome jobb idt tudott futni, holnapi r kell jnnnk mirt. Elemezzk majd az adatokat. Tbbet jelenleg nem tudok mondani, mr a holnapra gondolok. Mind a kt autt clba akarjuk juttatni.”
John Booth, csapatfnk: „Jerome tovbb folytatja fejldst s kt tiszta kvalifikcis krt is tudott futni, radsul a msodikkal javtott is az elsn. Csaldottak vagyunk viszont, mert egy tegnapi buta hiba miatt, leghtulrl kell nekivgnia a versenynek. Egy igazi kemny csata eltt ll, de biztos vagyok benne, hogy sikeresen veszi ezt az akadlyt is s lmny lesz nzni a versenyzst. Timo autjt teljesen talaktottuk. A kocsi leszort-ereje sokkal jobb volt. Egyltaln nem egyszer sszeegyeztetni a rgi alkatrszekkel mrt adatokat a mostaniakkal s fejleszteni. Timnak akadtak kisebb gondjai a reggeli szabadedzsen. Kicsit szenvedett, ami az idmrn is ltszott. Mindkt versenyzk nagy kihvs eltt ll, nem akrmilyen futam eltt ll."

Glock: Az j csomaggal is problmk vannak 2011.05.07. 20:43, Axi
A Marussia Virgin Racing versenyzje, Timo Glock mr a pnteki szabadedzsen kiprblhatta a csapata legjabb fejlesztseit, amelyektl elljrban hatalmas elrelpsre szmtottak. Azt, hogy pontosan hogyan mkdik az j csomag, a pnteki szabadedzs utn mg nem tudta megmondani a nmet pilta.
"Az jtsok alapveten kisebb elrelpst jelentenek, de mg nem sikerlt mindent munkra brni, emellett a kipufog is problmt okozott. Majd megltjuk, hogy meg tudjuk-e oldani ezeket az idmrre" – jelentette ki Glock a Motorsport Magazinnak adott interjban.
"Termszetesen az es sem segtett, de ha egy csomag azonnal jl mkdik, akkor ez sem okozhat problmt" – folytatta a nmet pilta, aki elrulta, hogy a legtbb nehzsget a padllemez s a kipufog kombincija okozta.
"Ezzel ms csapatnak is akadtak gondjai, ugyanis nehz elsre jl megoldani. Nhny elem elkormosodott, de ettl eltekintve nagyjbl rendben mentek dolgok."

KPEK 2011.05.06. 23:13, Axi
ISZTAMBUL - PNTEK 2011.05.06. 23:10, Axi

FP1 - P18 1m45.183s
FP2- P21 1m31.221s
Ismt messze a Lotustl a Virgin
A Trk Nagydj pnteki szabadedzst a Virgin Racing pilti Jerome D”Ambrosio, Timo Glock sorrendben a 20. s a 21. helyen zrtk. Ma a csapat piltinak az elsdleges feladata az j fejlesztsek kiprblsa volt.
Timo Glock: „Az idjrs megneheztette a htvge kezdst, gy a ma reggel mindenkinek nagyon trkks volt, mert mindenhol rengeteg es llt. A msodik szabadedzsen azonban jobb esly mutatkozott arra, hogy kirtkeljk az j csomagunkat, ami a mai nap elsdleges feladta volt, mert tudjuk, hogy sok munknk lesz mg vele. Van nhny krds, amit meg kell oldanunk, klnsen a kipufog ilyen, ami ha egyszer mkdni fog, akkor jobbak lesznk. Most majd meg kell nznnk az adatokat, amiket ma gyjtttnk az j csomagrl, mert ahogyan azt megjsoltuk ez nem knny.”
John Booth, csapatvezet: „A fejleszt csomagunk azon elemei, amit Jerome autjra tettnk fel j teljestmnyt nyjtottak ma, gy elgedettek vagyunk a ma mutatott fejldssel. A teljes csomagunk Timo autjn volt s ez mindig nagyobb krds, mert az aut sokrtsgt elssorban a kipufog-diffzor rendszer hatrozza meg. Mindig nehz egy j s bonyolult csomaggal megkezdeni a versenyhtvgt, s mivel nincsenek tesztek, gy nehz optimalizlni azt. Ezrt azt jsoltuk, hogy lesz nhny problmnk vele, klnsen a kipufogbl kiraml forrsg kezelsvel. sszessgben azonban j startot vettnk Jerome tekintetben, de mg nem talltuk meg a Timo csomagjban rejl teljes teljestmnyt. Sok munknk van mg, s sok adatot kell tnznnk, hogy megrtsk, hogy hogyan is tudnnk tbbet kihozni a csomagunkbl.”
TRKORSZG 2011.05.05. 21:57, Axi
|