BARCELONA, PÉNTEK 2011.05.20. 23:48, Axi
FP1 - P21 1m31.235s
FP2- P22 1m28.062s
A Virgin megosztotta pilótái között a munkát
Az első egyenesbeli aerodinamikai tesztet követően a Marussia Virgin Racing ma ismét pályára gurult, a Circuit de Catalunya pályán a Spanyol Nagydíj versenyhétvégéjének első két szabadedzését teljesítették.Az aerodinamikai teszt eredményeként néhány módosítást végzett a csapat az új padlólemezen és a kipufogórendszeren, hogy megoldják a melegedési problémát, mellyel Törökországban szembesültek. Azért, hogy a maximális adatgyűjtést biztosítani tudják, Timo Glock autóját új csomaggal szerelték fel, míg Jerome d'Ambrosio autóján a korábbi padlólemez és kipufogó kapott helyet. A meleg és napos időben a pálya hőmérséklete 27 °C fokos volt, a délelőtt folyamán Timo és Jerome gyorsan teljesítették installációs köreiket. Majd a garázsban várakoztak, hogy a pálya javuljon. Mindkét autó hibátlanul működött és az edzés végére Timo 25, Jerome 18 kört teljesített. Délutánra a pálya 44 °C fokra melegedett és ismét sikerült mindkét autóval a tervezett programot elvégezni. Jerome 36, Timo 28 kört futott.
Timo Glock: "Jelenleg arra koncentrálunk, hogy tapadást érjünk el az új kipufogórendszerrel, így nem tudtunk a beállítással, vagy az egyensúllyal foglalkozni. A mai nap főleg az adatgyűjtésről szólt. Ez nem könnyű, de azt hiszem, javulást értünk el és kezdjük megismerni az új fejlesztéseket. Sok munkát kell elvégezni éjszaka, mielőtt eldöntjük, melyik rendszer marad az autón holnap és a versenyen."
John Booth, csapatfőnök: "Az egyenesbeli teszt eredményeként úgy döntöttünk, megosztjuk programunkat, Timo az új aerodinamikai csomaggal dolgozik, a motorteljesítményt és a diffúzorbeállítást próbálgatjuk, míg Jerome kizárólag az abroncsokra koncentrál, mivel új kemény keveréket kaptunk a spanyol versenyre. Úgy tűnik, ez a keverék sokkal kevésbé kopik, mint az előző változat, habár az első körökben nem igazán jók a köridők. Ez ismét érdekes versenyt eredményezhet, a különböző stratégiákkal. Éjszaka átnézzük az adatokat és összehasonlítjuk a két kipufogó- és diffúzor csomagot, valamint ellenőrizzük az elemeket. Ezt követően eldöntjük, melyik specifikáció kerül az autóra. Az új csomagban természetesen sok lehetőség van; nagy csalódás, hogy Timo forgalomba került, amikor a lágy keverékű abroncsot használta és nem sikerült valódi teljesítményt mutatnia."
SPANYOLORSZÁG 2011.05.19. 23:15, Axi
VERSENY 2011.05.08. 22:37, Axi
A 2011-es szezon negyedik - Európa első - versenyét rendezték ma az Istanbul Parkban. Derült és napos idő volt, a pálya hőmérséklete 33 °C fokra emelkedett, de gyorsan borússá vált a helyzet Timo Glock számára, amikor sebességváltó problémával szembesült a rajtrácsra felvezető körében. Visszatért a garázsba, ahol a csapat megpróbálta kicserélni a sebességváltót, annak érdekében, hogy a boxutcából a német pilóta elrajtolhasson. Miközben versenyezni már nem volt lehetőség, a csapat szerette volna tesztelni versenykörülmények között az új elemeket, adatgyűjtés miatt. Közel 40 percet dolgoztak azon, hogy Timo kigurulhasson a pályára, de végül túl sok akadály merült fel, miközben csapattársa, Jerome d'Ambrosio versenyben volt.
Timo Glock:
"Nagyon rövid versenyem volt. Nagyon frusztráló volt már a rajtrácsa felvezető körben megtapasztalni, hogy probléma van az ötödik sebességi fokozattal. A csapat csodálatos munkát végezve próbált a pályára küldeni, de végül ez nem sikerült. Összességében azt hiszem, javulást értünk el a hétvégén, de még keménye munka áll előttünk, ha szeretnénk előre lépni. Mindenki nagyon elkötelezett ez iránt, így koncentráltan várjuk Spanyolországot, ahol remélem, elég fejlődést érünk el az új padlólemezzel és a kipufogóval, amely segítségünkre lehet egy kicsit."
John Booth, csapatfőnök:
"Amikor a boxutcát megnyitották a verseny előtt, nem tételeztük fel, hogy a szokásos rajtrács folyamaton kívül mást is el kell végeznünk, így meglepődve hallottuk Timo jelentésé arról, hogy elment az ötödik sebességi fokozata a felvezető körében. A garázsban megpróbáltuk kicserélni a sebességváltót, amely nem sikerült a verseny előtt, Jerome autójával viszont fel tudtunk állni a rajtrácsra. A két autóért felelős személyzet két különböző helyzetben volt, Timo szerelői nyugodtan és módszeresen dolgoztak az extrém nyomás alatt. A herkulesi erőfeszítések ellenére végül úgy döntöttünk, nincs értelme az autóval kockáztatni. Csalódottak voltunk Timo miatt és most megvizsgáljuk az adatokat, hogy megtudjuk, mi is történt. Tavaly többször volt problémánk a sebességváltóval és óriási munkát végeztünk a javításával az idei évre, ez nagyon szokatlan, hogy ilyen problémával szembesültünk."
Ami Jeromét illeti, úgy gondoltuk, hogy a 'versenyek versenyét' futja és pontosan ezt is láttuk. Mindkét kezével megragadta a lehetőséget, a DRS-t hatékonyan használta, megelőzte Karthikeyant, majd a harmadik, vagy negyedik kör után Liuzzival vívott harcot, Jerome kitartása kifizetődő volt, előzni tudott. Ettől a ponttól magányos versenye volt, azonban tökéletes stratégiával maximalizálta lehetőségeit és jól kezelte a forgalmat. Tény, ezen a versenyen az eddig lefutott 23 versenyünk közül a legkevesebb alkalommal kaptunk kék zászlót. A 30. körben úgy döntöttünk, két kiállásos stratégiára váltunk, amely bátor húzás volt. Jerome briliánsan vezetett, megóvta a lágy keverékű abroncsokat és működött a stratégia. Most az Idiadában megrendezésre kerülő aerodinamikai tesztre koncentrálunk, melyet jövő vasárnapra tervezünk, itt folytatjuk az új aerodinamikai csomag kiértékelését, abban a reményben, hogy javulást érünk el Spanyolországban. Örömmel adunk lehetőséget az egyik pilótánknak az utánpótlás programból - Adrian Quaife-Hobbsnak a Marussia Manor RAcing GP3-ból - első alkalommal vezethet Formula-1-es autót."
SZOMBAT 2011.05.07. 20:45, Axi
FP3- P22 1m31.175s
Időmérő- P22 1m30.813s
Küszködött a Virgin
16 fokos meleg és napsütés fogadta a mezőny a Török Nagydíj időmérő edzésén. A Marussia Virgin Racing csapata tovább folytatta az MVR02-es modell fejlesztését és újabb alkatrészeket vetett be annak érdekében, hogy a vasárnapi futamon még jobb legyen.
A hőmérséklet tovább emelkedett 18 fokra, a pálya pedig 37 fokos volt, amikor megkezdődött a kvalifikációs edzés. Mind a két pilóta 8 kört teljesített a pályán, és Jerome D’Ambrosio egy remek 20. helyet szerzet meg, de 5 helyes büntetése miatt a 24. rajtkockából vághat csak neki a versenynek. Ez a tegnapi sárga zászlónál történt incidens miatt elkerülhetetlen volt. Timo Glock a 22. helyet szerezte meg.
Timo Glock: „Nem a legjobb időmérő. A 12-14-es fordítók között nem volt 100 százalékos a motorom teljesítménye, ezeket ki kell javítanunk holnapra, de minden más rendben volt. Jerome jobb időt tudott futni, holnapi rá kell jönnünk miért. Elemezzük majd az adatokat. Többet jelenleg nem tudok mondani, már a holnapra gondolok. Mind a két autót célba akarjuk juttatni.”
John Booth, csapatfőnök: „Jerome tovább folytatja fejlődését és két tiszta kvalifikációs kört is tudott futni, ráadásul a másodikkal javított is az elsőn. Csalódottak vagyunk viszont, mert egy tegnapi buta hiba miatt, leghátulról kell nekivágnia a versenynek. Egy igazi kemény csata előtt áll, de biztos vagyok benne, hogy sikeresen veszi ezt az akadályt is és élmény lesz nézni a versenyzését. Timo autóját teljesen átalakítottuk. A kocsi leszorító-ereje sokkal jobb volt. Egyáltalán nem egyszerű összeegyeztetni a régi alkatrészekkel mért adatokat a mostaniakkal és fejleszteni. Timónak akadtak kisebb gondjai a reggeli szabadedzésen. Kicsit szenvedett, ami az időmérőn is látszott. Mindkét versenyzők nagy kihívás előtt áll, nem akármilyen futam előtt áll."
Glock: Az új csomaggal is problémák vannak 2011.05.07. 20:43, Axi
A Marussia Virgin Racing versenyzője, Timo Glock már a pénteki szabadedzésen kipróbálhatta a csapata legújabb fejlesztéseit, amelyektől elöljáróban hatalmas előrelépésre számítottak. Azt, hogy pontosan hogyan működik az új csomag, a pénteki szabadedzés után még nem tudta megmondani a német pilóta.
"Az újítások alapvetően kisebb előrelépést jelentenek, de még nem sikerült mindent munkára bírni, emellett a kipufogó is problémát okozott. Majd meglátjuk, hogy meg tudjuk-e oldani ezeket az időmérőre" – jelentette ki Glock a Motorsport Magazinnak adott interjúban.
"Természetesen az eső sem segített, de ha egy csomag azonnal jól működik, akkor ez sem okozhat problémát" – folytatta a német pilóta, aki elárulta, hogy a legtöbb nehézséget a padlólemez és a kipufogó kombinációja okozta.
"Ezzel más csapatnak is akadtak gondjai, ugyanis nehéz elsőre jól megoldani. Néhány elem elkormosodott, de ettől eltekintve nagyjából rendben mentek dolgok."
KÉPEK 2011.05.06. 23:13, Axi
ISZTAMBUL - PÉNTEK 2011.05.06. 23:10, Axi
FP1 - P18 1m45.183s
FP2- P21 1m31.221s
Ismét messze a Lotustól a Virgin
A Török Nagydíj pénteki szabadedzését a Virgin Racing pilótái Jerome D”Ambrosio, Timo Glock sorrendben a 20. és a 21. helyen zárták. Ma a csapat pilótáinak az elsődleges feladata az új fejlesztések kipróbálása volt.
Timo Glock: „Az időjárás megnehezítette a hétvége kezdését, így a ma reggel mindenkinek nagyon trükkös volt, mert mindenhol rengeteg eső állt. A második szabadedzésen azonban jobb esély mutatkozott arra, hogy kiértékeljük az új csomagunkat, ami a mai nap elsődleges feladta volt, mert tudjuk, hogy sok munkánk lesz még vele. Van néhány kérdés, amit meg kell oldanunk, különösen a kipufogó ilyen, ami ha egyszer működni fog, akkor jobbak leszünk. Most majd meg kell néznünk az adatokat, amiket ma gyűjtöttünk az új csomagról, mert ahogyan azt megjósoltuk ez nem könnyű.”
John Booth, csapatvezető: „A fejlesztő csomagunk azon elemei, amit Jerome autójára tettünk fel jó teljesítményt nyújtottak ma, így elégedettek vagyunk a ma mutatott fejlődéssel. A teljes csomagunk Timo autóján volt és ez mindig nagyobb kérdés, mert az autó sokrétűségét elsősorban a kipufogó-diffúzor rendszer határozza meg. Mindig nehéz egy új és bonyolult csomaggal megkezdeni a versenyhétvégét, és mivel nincsenek tesztek, így nehéz optimalizálni azt. Ezért azt jósoltuk, hogy lesz néhány problémánk vele, különösen a kipufogóból kiáramló forróság kezelésével. Összességében azonban jó startot vettünk Jerome tekintetében, de még nem találtuk meg a Timo csomagjában rejlő teljes teljesítményt. Sok munkánk van még, és sok adatot kell átnéznünk, hogy megértsük, hogy hogyan is tudnánk többet kihozni a csomagunkból.”
TÖRÖKORSZÁG 2011.05.05. 21:57, Axi
|