BARCELONA, PÉNTEK 2011.05.20. 23:48, Axi
FP1 - P21 1m31.235s
FP2- P22 1m28.062s
A Virgin megosztotta pilótái között a munkát
Az első egyenesbeli aerodinamikai tesztet követően a Marussia Virgin Racing ma ismét pályára gurult, a Circuit de Catalunya pályán a Spanyol Nagydíj versenyhétvégéjének első két szabadedzését teljesítették.Az aerodinamikai teszt eredményeként néhány módosítást végzett a csapat az új padlólemezen és a kipufogórendszeren, hogy megoldják a melegedési problémát, mellyel Törökországban szembesültek. Azért, hogy a maximális adatgyűjtést biztosítani tudják, Timo Glock autóját új csomaggal szerelték fel, míg Jerome d'Ambrosio autóján a korábbi padlólemez és kipufogó kapott helyet. A meleg és napos időben a pálya hőmérséklete 27 °C fokos volt, a délelőtt folyamán Timo és Jerome gyorsan teljesítették installációs köreiket. Majd a garázsban várakoztak, hogy a pálya javuljon. Mindkét autó hibátlanul működött és az edzés végére Timo 25, Jerome 18 kört teljesített. Délutánra a pálya 44 °C fokra melegedett és ismét sikerült mindkét autóval a tervezett programot elvégezni. Jerome 36, Timo 28 kört futott.
Timo Glock: "Jelenleg arra koncentrálunk, hogy tapadást érjünk el az új kipufogórendszerrel, így nem tudtunk a beállítással, vagy az egyensúllyal foglalkozni. A mai nap főleg az adatgyűjtésről szólt. Ez nem könnyű, de azt hiszem, javulást értünk el és kezdjük megismerni az új fejlesztéseket. Sok munkát kell elvégezni éjszaka, mielőtt eldöntjük, melyik rendszer marad az autón holnap és a versenyen."
John Booth, csapatfőnök: "Az egyenesbeli teszt eredményeként úgy döntöttünk, megosztjuk programunkat, Timo az új aerodinamikai csomaggal dolgozik, a motorteljesítményt és a diffúzorbeállítást próbálgatjuk, míg Jerome kizárólag az abroncsokra koncentrál, mivel új kemény keveréket kaptunk a spanyol versenyre. Úgy tűnik, ez a keverék sokkal kevésbé kopik, mint az előző változat, habár az első körökben nem igazán jók a köridők. Ez ismét érdekes versenyt eredményezhet, a különböző stratégiákkal. Éjszaka átnézzük az adatokat és összehasonlítjuk a két kipufogó- és diffúzor csomagot, valamint ellenőrizzük az elemeket. Ezt követően eldöntjük, melyik specifikáció kerül az autóra. Az új csomagban természetesen sok lehetőség van; nagy csalódás, hogy Timo forgalomba került, amikor a lágy keverékű abroncsot használta és nem sikerült valódi teljesítményt mutatnia."
|