Glock szerint ki vannak osztva a német szerepek az F1-ben 2010.07.21. 23:48, Axi
Németország hat versenyzővel és egy gyári csapattal képviselteti magát a 2010-es Formula-1-es bajnokságban, ezért a hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjat nagy várakozás előzi meg. Az Auto Bild arra volt kíváncsi, hogy mit is jelent a pilótáknak az, hogy ők is a "nemzeti hatoshoz" tartoznak.
"Ha a foci nyelvével akarunk élni, akkor azt is mondhatjuk, hogy én vagyok az úgynevezett söprögető, Hülkenberg és Schumacher a védő, Rosberg és Adrian középpályások, Vettel pedig az egyetlen csatár." – vélekedik a Virgin versenyzője, Timo Glock, aki a nem túl kedvező szerepe miatt kissé csalódottan várja a hazai versenyét.
"Hockenheim 40 percnyire van a szülővárosomtól, és nagyon sok versenyt nyertem már itt. Söprögetőként azonban nem olyan élvezetes az egész, mint például Sebastian Vettelnek, aki a bajnoki címért küzd. Az emberek mindig annak szurkolnak, aki az élen áll."
A Williams pilótája, Nico Hülkenberg úgy véli, hogy nem szabad elérzékenyülni a hazai közönség jelenlétében sem. "Nincs helye a szentimentalizmusnak, de persze én is szeretek a hazámban versenyezni. Legalább ilyenkor német pékárut reggelizhetek."
Timo Glock számára csalódás volt az évad első fele, ugyanis öt alkalommal technikai hiba miatt nem tudott célba érni, egyszer pedig el sem rajtolhatott a mezőnnyel. A hetilap arra kérte a versenyzőtársakat, hogy értékeljék Glock munkáját.
"Elég sz.. helyzetben van." – vélekedik Hülkenberg, aki a Williams színeiben debütált az idén. Rutinosabb honfitársa, Adrian Sutil hozzátette: "Korábban én is mindig ezt mondtam, de szerintem a jelenlévők közül (Glock és Hülkenberg) nekem van jelen pillanatban a legjobb autóm. Remélem, hogy a Hockenheimringen jobban mennek majd a dolgok, és az F-csatorna még hatékonyabb lesz, mint Silverstone-ban volt."
"Timónak nehéz helyzete van, mivel a Toyotával az élen harcolhatott, az új csapata pedig lassú. Tudom miről beszélek, három évig vezettem egy ilyen brigádnál. Az első évben azt sem tudtam, hogy mit keresek itt. Mindent kihoztam az autóból, és harcoltam, amennyire csak tudtam, de mégis leköröztek. Később persze már erőt lehet meríteni a nehéz időkből."
"Nekem is voltak már nehéz időszakaim." – vágott közbe Glock. "Most azt teszem, hogy nem foglalkozom a körülöttem lévő 18 autóval és csak a Lotusra és a HRT-re figyelek, mert ők az én ellenfeleim."
A megkérdezett német trió egyik tagja sem tud harcba szállni a győzelemért, ezért ha a választás az ő kezükben lenne, valamennyien a Ferrarihoz igazolnának. "A Ferrari egy nagyszerű csapat. Természetesen a McLaren és a Mercedes is remek, a Ferrari azonban még különlegesebb, még akkor is, ha jelenleg nem ők a legjobbak." – vélekedik Sutil.
"Szerintem a Ferrari mindenkinél a lista élén van, de a McLaren sem rossz. Tavaly egy nudli autóból győztes versenygépet varázsoltak. Ez nagyon meggyőző volt. A Mercedes pedig minden német pilóta álma." – hangzott Glock válasza.
Hülkenberg Sutillal értett egyet: "Én is a Ferrarit részesítem előnyben, akárcsak Adrian. A csapat hatalmas múlttal rendelkezik és mindenki szenvedélyesen dolgozik."
|