PÉNTEK 2011.06.11. 09:46, Axi
A Jean-Drapeau Park, ahol a Circuit Gilles Villeneuve pálya fekszik volt a mai napon a helyszíne a Kanadai Nagydíj első két szabadedzésének.
A pálya nem számít állandó versenypályának és mindig koszos a versenyhétvége kezdetén, így az installációs kört követően Timo Glock és Jerome d'Ambrosio várt a pálya letisztulására. Mindkét autó 40 perc elteltével gurult a pályára, a tervezet aerodinamikai kiértékelést végezték. Jerome és Timo a 21. és 23. helyen zárta az edzést.
A Pirelli a szuperlágy és lágy keverék mellett a közepes specifikációjú abroncsot is a csapatok rendelkezésére bocsátotta. Jerome ezt a gumit használta a délelőtti edzésen, majd délután mindkét pilóta autójára felkerült.
A délutáni program jól alakult, habár az edzést két alkalommal piros zászlóval szakították meg, második alkalommal azért, mert Jerome a négyes kanyarnál a falhoz ért. Sérülés nélkül megúszta az esetet, de az autónak egy új karosszériára van szüksége, melyet éjszaka a csapat felépít. Timónak sikerült a lágy keveréken mért kört futnia és a 21. helyen zárt, Jerome nem tudott érdemi munkát végezni és a 24. helyen zárt.
Timo Glock:
"Azt mondhatom, a mai nap egy karambol fesztivál volt, ez programunkat kissé befolyásolta, különösen a második szabadedzésen. Délelőtt próbáltuk kiértékelni a leszorítóerőt és azt hiszem, megfelelő adataink vannak ahhoz, hogy a hétvégére megfelelő beállítást találjunk. A második szabadedzés arról szólt, hogy megtapasztaljuk, hogyan működnek az abroncsok hosszabb távon. Sajnos a piros zászlós megszakítások miatt nem volt lehetőség megfelelő felmérést végezni és próbáltam legalább a szuperlágy abroncsokkal néhány kört teljesíteni. Az időjárás a hétvége további részében szerepet játszhat, ezért azt hiszem, izgalmas versenyre számíthatunk."
John Booth, csapatfőnök:
"Különösen keményen kezdődik a hétvégénk Montrealban, a szerelőkre és a mérnökökre hosszú este vár, hogy holnap visszatérhessünk a pályára. Sajnos Jerome balesete karosszéria cserét igényel, mivel az orrkúp felerősítések komoly sérülést szenvedtek, ez nagy munka, mely éjszakába nyúlik majd. A mérnökök eközben az estét a megszokottnál jóval kevesebb adat elemzésével töltik. Ennek ellenére egyértelmű, a legtöbbet ki kell hozni a rendelkezésre álló adatokból és meg kell próbálni javítani az autón az éjszaka során."
|