KANADA - SZOMBAT 2011.06.11. 23:17, Axi
FP3 - P21 1m19.073s
Qualifying - P22 1m18.537s
Glock: A Virgin jól döntött Wirth-tel kapcsolatban 2011.06.11. 09:46, Axi
Timo Glock egyetért a Virgin döntésével arról, hogy a Wirth Research-cal szakított.
Az egykori Toyota versenyző, aki 2010 óta a Virgin versenyzője, a csapattal eddigi 25 versenye alatt a 14. helynél jobb eredményt nem tudott elérni a csapatnál, ám véleménye szerint a korábbi technikai igazgatóval, Nick Wirth-tel a Monacói Nagydíj után történt szakítás a csapat számára hosszú távú fejlődést biztosíthat.
"Helyes lépés volt" - nyilatkozta Glock. "Mindnyájan előrelépést szeretnénk és a csapat nem volt elégedett az autó teljesítményével, így meghozták ezt a döntést. Egy ilyen változás nem könnyű, de hosszú távon ez pozitív dolog."
A Virgin jelenleg azon dolgozik, hogy saját fejlesztési bázist dolgozzon ki, ezt a folyamatot tanácsadóként Pat Symonds felügyeli.
Míg a csapat központjának kialakításán dolgozik, a következő versenyeken olyan fejlesztések kerülnek az autóra, melyek Wirth vállalatának munkái. Glock úgy gondolja, a csapatnak inkább a 2012-es autó fejlesztési munkáira kellene koncentrálnia, kihasználva az idei szezont arra, hogy az MVR-03-hoz különböző ötleteket találjanak ki.
"A következő év a fő célpont. Tudjuk, hogy néhány hónap alatt nem találhatunk három másodpercet, 2012-re kellene koncentrálni. Próbálunk kihozni valamit az idei évből és a jövő évre koncentrálni. A szezon hátralévő része jó lehet számunkra. Sikerült túlvészelnünk tavaly a nehéz időszakot és az idei év elejét. Ez bizonyította, meg tudunk birkózni a helyzettel. Jó tervünk van, így nem lehet probléma."
Glock reméli, hogy az új technikai struktúrával a versenycsapat nagyobb befolyással lesz az autó fejlesztési irányára. Korábban a Wirth Research volt a felelős az autó tervezéséért és fejlesztéséért. A német pilóta szerint a Virgin egyik legnagyobb ereje a versenyzési oldal és úgy gondolja, a sokkal nagyobb ráhatással felgyorsítható a fejlesztés.
"Azt hiszem, sokkal könnyebb lesz számunkra. Gyorsabb döntéseket tudunk hozni a fejlesztéseket illetően. A pályán lévő mérnökök tudják, mire van szüksége az autónak, így ha ezt közvetlenül el tudják végezni, az jó. A csapat tudja, mire van szüksége a jövőben, de ehhez idő kell. A versenycsapat struktúráját átmentettük a tavalyi évről az ideire, jó változtatásokat végeztünk és megfelelő embereket ültettünk a megfelelő helyre. Ez kifizetődő. Még javulnunk kell, de ez a csapat egyik erőssége."
PÉNTEK 2011.06.11. 09:46, Axi
A Jean-Drapeau Park, ahol a Circuit Gilles Villeneuve pálya fekszik volt a mai napon a helyszíne a Kanadai Nagydíj első két szabadedzésének.
A pálya nem számít állandó versenypályának és mindig koszos a versenyhétvége kezdetén, így az installációs kört követően Timo Glock és Jerome d'Ambrosio várt a pálya letisztulására. Mindkét autó 40 perc elteltével gurult a pályára, a tervezet aerodinamikai kiértékelést végezték. Jerome és Timo a 21. és 23. helyen zárta az edzést.
A Pirelli a szuperlágy és lágy keverék mellett a közepes specifikációjú abroncsot is a csapatok rendelkezésére bocsátotta. Jerome ezt a gumit használta a délelőtti edzésen, majd délután mindkét pilóta autójára felkerült.
A délutáni program jól alakult, habár az edzést két alkalommal piros zászlóval szakították meg, második alkalommal azért, mert Jerome a négyes kanyarnál a falhoz ért. Sérülés nélkül megúszta az esetet, de az autónak egy új karosszériára van szüksége, melyet éjszaka a csapat felépít. Timónak sikerült a lágy keveréken mért kört futnia és a 21. helyen zárt, Jerome nem tudott érdemi munkát végezni és a 24. helyen zárt.
Timo Glock:
"Azt mondhatom, a mai nap egy karambol fesztivál volt, ez programunkat kissé befolyásolta, különösen a második szabadedzésen. Délelőtt próbáltuk kiértékelni a leszorítóerőt és azt hiszem, megfelelő adataink vannak ahhoz, hogy a hétvégére megfelelő beállítást találjunk. A második szabadedzés arról szólt, hogy megtapasztaljuk, hogyan működnek az abroncsok hosszabb távon. Sajnos a piros zászlós megszakítások miatt nem volt lehetőség megfelelő felmérést végezni és próbáltam legalább a szuperlágy abroncsokkal néhány kört teljesíteni. Az időjárás a hétvége további részében szerepet játszhat, ezért azt hiszem, izgalmas versenyre számíthatunk."
John Booth, csapatfőnök:
"Különösen keményen kezdődik a hétvégénk Montrealban, a szerelőkre és a mérnökökre hosszú este vár, hogy holnap visszatérhessünk a pályára. Sajnos Jerome balesete karosszéria cserét igényel, mivel az orrkúp felerősítések komoly sérülést szenvedtek, ez nagy munka, mely éjszakába nyúlik majd. A mérnökök eközben az estét a megszokottnál jóval kevesebb adat elemzésével töltik. Ennek ellenére egyértelmű, a legtöbbet ki kell hozni a rendelkezésre álló adatokból és meg kell próbálni javítani az autón az éjszaka során."
KANADA - PÉNTEK 2011.06.10. 23:38, Axi
FP1 - P23 1m20.520s
FP2 - P21 1m19.810s
KANADA -KÉPEK 2011.06.09. 21:50, Axi
DESIGN 2011.06.08. 18:05, Axi
Sziasztok! Elkészült a legújabb design, ezúttal az egyik barcelonai képből. Remélem tetszik :)
Megbukott a számítógépes tervezés az F1-ben 2011.06.02. 09:58, Axi
A csalódást keltő szezonkezdés miatt megvált Nick Wirth-től és tervezői irodájától a Marussia Virgin istálló. Wirth eddig a teljesen számítógépes, szélcsatorna használata nélküli tervezési rendszert erőltette - a jelek szerint eredménytelenül.
A szezon előtt a Virgin azt célozta meg, hogy autói rendszeresen bejussanak az időmérő edzés második szakaszába, ám a piros-fekete autók nem jutottak feljebb a rajtrács 20. helyénél (Timo Glock, Barcelonában és Monte-Carlóban).
Nick Wirth tervezőcége, a Wirth Research irányította az MVR 02-es kocsi tervezését, szándékosan szélcsatorna használata nélkül, kizárólag számítógépes rendszerek felhasználásával. Wirth elbocsátásával úgy tűnik, a CFD Design-ként ismert számítógépes tervezési rendszer megbukott a Forma-1-ben.
„Azért hoztuk meg ezt a döntést, hogy a csapat saját kezébe vehesse a sorsát. Miután konzultáltunk a jelenlegi technológiai partnerünkkel (az orosz Marussia autógyárral), kötelességünknek éreztük a szerződés felbontását a Wirth Research-csel” – jelentette ki a Virgin elnök-vezérigazgatója, Andy Webb az Autosportnak.
„Úgy vélem, a technikai vezetésünkkel és az operatív fejlődésünkkel kapcsolatban most meghozott döntések stabil alapokat biztosítanak számunkra ahhoz, hogy a következő években elérhessük a kitűzött eredményeket. Nehéz, de pozitív döntések ezek, annak érdekében, hogy magabiztosan készülhessünk a jövőre” – tette hozzá Webb.
Mostantól a Marussia Virgin fejlesztési igazgatója, a Benettonnal és a Renault-val korábban világbajnoki címeket nyert Pat Symonds feladata lesz, hogy felügyelje a csapat 2012-es versenyautójának tervezését, egyelőre konzultánsként.
Nick Wirth kirúgása ellenére a Virgin számos új fejlesztéssel készül a következő versenyekre, a Kanadai, az Európa és a Brit Nagydíjra. A szezon második felében elképzelhető, hogy különböző fejlesztési irányokba indulnak el, melyeknek hasznát majd csak 2012-ben arathatják le. Az Autosport úgy tudja, a kiscsapat megvásárolta a leafieldi fejlesztőbázist, ahonnan korábban az Arrows, majd a Super Aguri istálló működött. A Virgin célja, hogy év végére utolérje a kiscsapatok közül a legeredményesebben fejlesztő Team Lotust.
A Virgin közben állítólag tárgyalásokat folytat a McLarennel, melynek célja, hogy olyan többirányú fejlesztési kapcsolatot alakítson ki a wokingiakkal, mint a Force India tette. A Force India és a McLaren ennek az együttműködésnek köszönhetően sereghajtó csapatból rendszeres pontszerzővé fejlődött az elmúlt másfél évben.
/forrás: http://f1cirkusz.blog.hu/
VIDEO - MONACO 2011.05.30. 11:35, Axi
Csak az egyik Virgin ért célba 2011.05.30. 00:49, Axi
Timi Glock nem tudta befejezni a Monacói Nagydíj vasárnapi futamát, míg csapattársa, Jerome D’Ambrosio a 15. helyen ért célba.
Timo Glock:
„Jó versenyem volt egészen addig, míg a hátsó felfüggesztésem meg nem adta magát. Attól eltekintve, hogy az előttünk haladók gyorsabbak voltak, még tudtunk velük harcolni. Sajnos azonban a jobb hátsó felfüggesztés megrongálódott a kikötői szakaszon. Az egyetlen mázli, hogy egy lassabb szakaszon. Kicsit szomorú vagyok, mert nem alakult rosszul a hétvégém. Esélyem volt, hogy befejezzem a futamot, de sajnos nem sikerült. Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, amiért remek munkát végeztek két egymást követő versenyhétvégén is.”
John Booth, csapatfőnök:
„Tegnap úgy vélekedtünk, hogy eseménydús lesz a mai verseny, ezért minden egyes lehetőséget ki kell majd ma használnunk. Pilótáink ezt is tették. Nehéz volt meghozni azt a döntést, hogy versenyzőink külön taktikán induljanak. Timo beszólt nekünk rádión, hogy baleset volt, ezért döntöttünk úgy gyorsan, hogy Jerome is csak egyszer álljon ki kerékcserére. Fiatal piótánk nagyszerű futamon van túl, és nem rajta múlott, hogy nem tudott még előrébb végezni. Timónak sajnos nem volt szerencséje és a felfüggesztése megadta magát. Most azzal kell törődnünk, hogy kiderítsünk mi történt vele. Fel kell készülnünk a Kanadai Nagydíjra, ahol szeretnénk, ha mind a két autó célba érne.”
|