KANADA - SZOMBAT 2011.06.11. 23:17, Axi
FP3 - P21 1m19.073s
Qualifying - P22 1m18.537s

Glock: A Virgin jl dnttt Wirth-tel kapcsolatban 2011.06.11. 09:46, Axi
Timo Glock egyetrt a Virgin dntsvel arrl, hogy a Wirth Research-cal szaktott.
Az egykori Toyota versenyz, aki 2010 ta a Virgin versenyzje, a csapattal eddigi 25 versenye alatt a 14. helynl jobb eredmnyt nem tudott elrni a csapatnl, m vlemnye szerint a korbbi technikai igazgatval, Nick Wirth-tel a Monaci Nagydj utn trtnt szakts a csapat szmra hossz tv fejldst biztosthat.
"Helyes lps volt" - nyilatkozta Glock. "Mindnyjan elrelpst szeretnnk s a csapat nem volt elgedett az aut teljestmnyvel, gy meghoztk ezt a dntst. Egy ilyen vltozs nem knny, de hossz tvon ez pozitv dolog."
A Virgin jelenleg azon dolgozik, hogy sajt fejlesztsi bzist dolgozzon ki, ezt a folyamatot tancsadknt Pat Symonds felgyeli.
Mg a csapat kzpontjnak kialaktsn dolgozik, a kvetkez versenyeken olyan fejlesztsek kerlnek az autra, melyek Wirth vllalatnak munki. Glock gy gondolja, a csapatnak inkbb a 2012-es aut fejlesztsi munkira kellene koncentrlnia, kihasznlva az idei szezont arra, hogy az MVR-03-hoz klnbz tleteket talljanak ki.
"A kvetkez v a f clpont. Tudjuk, hogy nhny hnap alatt nem tallhatunk hrom msodpercet, 2012-re kellene koncentrlni. Prblunk kihozni valamit az idei vbl s a jv vre koncentrlni. A szezon htralv rsze j lehet szmunkra. Sikerlt tlvszelnnk tavaly a nehz idszakot s az idei v elejt. Ez bizonytotta, meg tudunk birkzni a helyzettel. J tervnk van, gy nem lehet problma."
Glock remli, hogy az j technikai struktrval a versenycsapat nagyobb befolyssal lesz az aut fejlesztsi irnyra. Korbban a Wirth Research volt a felels az aut tervezsrt s fejlesztsrt. A nmet pilta szerint a Virgin egyik legnagyobb ereje a versenyzsi oldal s gy gondolja, a sokkal nagyobb rhatssal felgyorsthat a fejleszts.
"Azt hiszem, sokkal knnyebb lesz szmunkra. Gyorsabb dntseket tudunk hozni a fejlesztseket illeten. A plyn lv mrnkk tudjk, mire van szksge az autnak, gy ha ezt kzvetlenl el tudjk vgezni, az j. A csapat tudja, mire van szksge a jvben, de ehhez id kell. A versenycsapat struktrjt tmentettk a tavalyi vrl az ideire, j vltoztatsokat vgeztnk s megfelel embereket ltettnk a megfelel helyre. Ez kifizetd. Mg javulnunk kell, de ez a csapat egyik erssge."
PNTEK 2011.06.11. 09:46, Axi
A Jean-Drapeau Park, ahol a Circuit Gilles Villeneuve plya fekszik volt a mai napon a helyszne a Kanadai Nagydj els kt szabadedzsnek.
A plya nem szmt lland versenyplynak s mindig koszos a versenyhtvge kezdetn, gy az installcis krt kveten Timo Glock s Jerome d'Ambrosio vrt a plya letisztulsra. Mindkt aut 40 perc elteltvel gurult a plyra, a tervezet aerodinamikai kirtkelst vgeztk. Jerome s Timo a 21. s 23. helyen zrta az edzst.
A Pirelli a szuperlgy s lgy keverk mellett a kzepes specifikcij abroncsot is a csapatok rendelkezsre bocstotta. Jerome ezt a gumit hasznlta a dleltti edzsen, majd dlutn mindkt pilta autjra felkerlt.
A dlutni program jl alakult, habr az edzst kt alkalommal piros zszlval szaktottk meg, msodik alkalommal azrt, mert Jerome a ngyes kanyarnl a falhoz rt. Srls nlkl megszta az esetet, de az autnak egy j karosszrira van szksge, melyet jszaka a csapat felpt. Timnak sikerlt a lgy keverken mrt krt futnia s a 21. helyen zrt, Jerome nem tudott rdemi munkt vgezni s a 24. helyen zrt.
Timo Glock:
"Azt mondhatom, a mai nap egy karambol fesztivl volt, ez programunkat kiss befolysolta, klnsen a msodik szabadedzsen. Dleltt prbltuk kirtkelni a leszortert s azt hiszem, megfelel adataink vannak ahhoz, hogy a htvgre megfelel belltst talljunk. A msodik szabadedzs arrl szlt, hogy megtapasztaljuk, hogyan mkdnek az abroncsok hosszabb tvon. Sajnos a piros zszls megszaktsok miatt nem volt lehetsg megfelel felmrst vgezni s prbltam legalbb a szuperlgy abroncsokkal nhny krt teljesteni. Az idjrs a htvge tovbbi rszben szerepet jtszhat, ezrt azt hiszem, izgalmas versenyre szmthatunk."
John Booth, csapatfnk:
"Klnsen kemnyen kezddik a htvgnk Montrealban, a szerelkre s a mrnkkre hossz este vr, hogy holnap visszatrhessnk a plyra. Sajnos Jerome balesete karosszria csert ignyel, mivel az orrkp felerstsek komoly srlst szenvedtek, ez nagy munka, mely jszakba nylik majd. A mrnkk ekzben az estt a megszokottnl jval kevesebb adat elemzsvel tltik. Ennek ellenre egyrtelm, a legtbbet ki kell hozni a rendelkezsre ll adatokbl s meg kell prblni javtani az autn az jszaka sorn."
KANADA - PNTEK 2011.06.10. 23:38, Axi
FP1 - P23 1m20.520s
FP2 - P21 1m19.810s

KANADA -KPEK 2011.06.09. 21:50, Axi
DESIGN 2011.06.08. 18:05, Axi
Sziasztok! Elkszlt a legjabb design, ezttal az egyik barcelonai kpbl. Remlem tetszik :)

Megbukott a szmtgpes tervezs az F1-ben 2011.06.02. 09:58, Axi
A csaldst kelt szezonkezds miatt megvlt Nick Wirth-tl s tervezi irodjtl a Marussia Virgin istll. Wirth eddig a teljesen szmtgpes, szlcsatorna hasznlata nlkli tervezsi rendszert erltette - a jelek szerint eredmnytelenl.
A szezon eltt a Virgin azt clozta meg, hogy auti rendszeresen bejussanak az idmr edzs msodik szakaszba, m a piros-fekete autk nem jutottak feljebb a rajtrcs 20. helynl (Timo Glock, Barcelonban s Monte-Carlban).
Nick Wirth tervezcge, a Wirth Research irnytotta az MVR 02-es kocsi tervezst, szndkosan szlcsatorna hasznlata nlkl, kizrlag szmtgpes rendszerek felhasznlsval. Wirth elbocstsval gy tnik, a CFD Design-knt ismert szmtgpes tervezsi rendszer megbukott a Forma-1-ben.
„Azrt hoztuk meg ezt a dntst, hogy a csapat sajt kezbe vehesse a sorst. Miutn konzultltunk a jelenlegi technolgiai partnernkkel (az orosz Marussia autgyrral), ktelessgnknek reztk a szerzds felbontst a Wirth Research-csel” – jelentette ki a Virgin elnk-vezrigazgatja, Andy Webb az Autosportnak.
„gy vlem, a technikai vezetsnkkel s az operatv fejldsnkkel kapcsolatban most meghozott dntsek stabil alapokat biztostanak szmunkra ahhoz, hogy a kvetkez vekben elrhessk a kitztt eredmnyeket. Nehz, de pozitv dntsek ezek, annak rdekben, hogy magabiztosan kszlhessnk a jvre” – tette hozz Webb.
Mostantl a Marussia Virgin fejlesztsi igazgatja, a Benettonnal s a Renault-val korbban vilgbajnoki cmeket nyert Pat Symonds feladata lesz, hogy felgyelje a csapat 2012-es versenyautjnak tervezst, egyelre konzultnsknt.
Nick Wirth kirgsa ellenre a Virgin szmos j fejlesztssel kszl a kvetkez versenyekre, a Kanadai, az Eurpa s a Brit Nagydjra. A szezon msodik felben elkpzelhet, hogy klnbz fejlesztsi irnyokba indulnak el, melyeknek hasznt majd csak 2012-ben arathatjk le. Az Autosport gy tudja, a kiscsapat megvsrolta a leafieldi fejlesztbzist, ahonnan korbban az Arrows, majd a Super Aguri istll mkdtt. A Virgin clja, hogy v vgre utolrje a kiscsapatok kzl a legeredmnyesebben fejleszt Team Lotust.
A Virgin kzben lltlag trgyalsokat folytat a McLarennel, melynek clja, hogy olyan tbbirny fejlesztsi kapcsolatot alaktson ki a wokingiakkal, mint a Force India tette. A Force India s a McLaren ennek az egyttmkdsnek ksznheten sereghajt csapatbl rendszeres pontszerzv fejldtt az elmlt msfl vben.
/forrs: http://f1cirkusz.blog.hu/
VIDEO - MONACO 2011.05.30. 11:35, Axi
Csak az egyik Virgin rt clba 2011.05.30. 00:49, Axi
Timi Glock nem tudta befejezni a Monaci Nagydj vasrnapi futamt, mg csapattrsa, Jerome D’Ambrosio a 15. helyen rt clba.
Timo Glock:
„J versenyem volt egszen addig, mg a hts felfggesztsem meg nem adta magt. Attl eltekintve, hogy az elttnk haladk gyorsabbak voltak, mg tudtunk velk harcolni. Sajnos azonban a jobb hts felfggeszts megrongldott a kikti szakaszon. Az egyetlen mzli, hogy egy lassabb szakaszon. Kicsit szomor vagyok, mert nem alakult rosszul a htvgm. Eslyem volt, hogy befejezzem a futamot, de sajnos nem sikerlt. Szeretnk ksznetet mondani az egsz csapatnak, amirt remek munkt vgeztek kt egymst kvet versenyhtvgn is.”
John Booth, csapatfnk:
„Tegnap gy vlekedtnk, hogy esemnyds lesz a mai verseny, ezrt minden egyes lehetsget ki kell majd ma hasznlnunk. Piltink ezt is tettk. Nehz volt meghozni azt a dntst, hogy versenyzink kln taktikn induljanak. Timo beszlt neknk rdin, hogy baleset volt, ezrt dntttnk gy gyorsan, hogy Jerome is csak egyszer lljon ki kerkcserre. Fiatal pitnk nagyszer futamon van tl, s nem rajta mlott, hogy nem tudott mg elrbb vgezni. Timnak sajnos nem volt szerencsje s a felfggesztse megadta magt. Most azzal kell trdnnk, hogy kidertsnk mi trtnt vele. Fel kell kszlnnk a Kanadai Nagydjra, ahol szeretnnk, ha mind a kt aut clba rne.”

|